طرز تهیه ماکارونی رنگی جذاب و ساده با رنگ طبیعی و خوراکی در خانه

طرز تهیه ماکارونی رنگی

 

ماکارونی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که ریشه ایتالیایی دارد و به روش های مختلف و با طعم های گوناگون تهیه می شود و شما می توانید این بار با رنگ طبیعی یا رنگ خوراکی مجاز یک ماکارونی جذاب برای بچه ها تهیه کنید که آن ها را علاقمند به این غذا می کند. شما برای تهیه این ماکارونی باید آن را تهیه و مایه گوشتی یا مرغی را به صورت جداگانه تهیه کنید و در انتها روی ماکارونی بریزید و سرو کنید. اگر حتی زمان کافی برای تهیه مایه ماکارونی ندارید می توانید از کنسرو های مایه ماکارونی به صورت آماده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی رنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت یا سویا۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱/۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
ماکارونی فرمی یا ساده۱ بسته
رنگ خوراکی یا طبیعیبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی رنگی

مرحله اول: آماده سازی مایه ماکارونی

ابتدا باید مایه ماکارونی را تهیه کنید و کنار قرار دهید. برای این کار پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز خوب سرخ کنید و در ادامه ادویه ها را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت سرخ شود و بعد فلفل دلمه ریز شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در انتها نوبت اضافه کردن رب می باشد. رب را وسط مواد ریخته و خوب تفت دهید تا سرخ شود کمی آب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ رب باز شود.

مرحله دوم: تهیه ماکارونی

در ادامه باید داخل قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد از جوشیدن کمی نمک و روغن مایع به آن اضافه کنید و حالا نوبت اضافه کردن پاستا یا ماکارونی فرمی یا ساده می باشد و باید مطابق با نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا ماکارونی نرم شود، سپس ماکارونی را آبکش کنید و آب سرد روی مواد بگیرید.

مرحله سوم: رنگی کردن ماکارونی با رنگ طبیعی

برای رنگی کردن ماکارونی از رنگ طبیعی باید استفاده کنید برای این کار کمی زعفران دم کرده غلیظ دم کنید و ماکارونی را به سه دسته تقسیم کنید و اولی را با زعفران مخلوط کنید و با دستکش خوب هم بزنید تا رنگی شود و برای رنگ قرمز می توانید از آب لبو یا کلم بنفش استفاده کنید و ماکارونی را مخلوط کنید تا قرمز شود. برای رنگ بنفش گل پنیرک را داخل آب جوش بریزید و بعد از رنگ گرفتن از یک صافی رد کنید و به همراه ماکارونی مخلوط کنید. برای رنگ سبز می توانید آب جعفری و اسفناج پخته از صافی رد شده استفاده کنید.

مرحله چهارم: رنگی کردن ماکارونی با رنگ خوراکی

برای رنگ خوراکی نیز دستکش تهیه کنید و چند قطره رنگ های خوراکی رنگی را به قسمت های جدا شده بریزید و هم بزنید تا رنگی شود و در انتها داخل دیس بکشید و مایه گوشتی را روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی رنگی

  1. می توانید با مواد میانی به صورت جداگانه ماکارونی را دم بگذارید.
  2. می توانید چند قطره رنگ خوراکی با آب مخلوط کنید و به همراه ماکارونی داخل زیپ کیپ بریزید و هم بزنید.
  3. می توانید برای دورچین اتواع غذا ها استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه