طرز تهیه پنکیک ردولوت فوق العاده با رنگ خوراکی

طرز تهیه پنکیک ردولوت

 

پنکیک مخملی بسیار جذاب که می توانید برای روزهای خاص تهیه کنید. این دستور همان کیک مخملی هست ولی بجای پخت در فر در تابه تهیه می شود و می توانید با قالب های فلزی به شکل قلب یا مدل های مختلف و یا به صورت ساده تهیه کنید. پنکیک ر ا می توانید در وعده های صبحانه و یا عصرانه تهیه کنید و به همراه آن عسل یا کره و شکلات نوتلا سرو کنید و با انواع میوه ها تزئین کنید. برای رنگ قرمز هم می توانید یا از آب لبو و یا رنگ های خوراکی مجاز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک ردولوت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
سرکه۱ ق غذا خوری
بیکنیگ پودر۱ ق چای خوری
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
نمک۱/۳ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
رنگ خوراکی قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک ردولوت

مرحله اول : تهیه باترمیلک

باتر میلک در واقعه همان شیر بریده شده می باشد که بدلیل اینکه در ایران موجود نیست می توانید به راحتی تهیه کنید برای تهیه باترمیلک شیر را با سرکه مخلوط کنید و ۵ دقیقه در دمای محیط گذاشته تا بریده شود.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل داخل کاسه همزن ریخته و شکر را اضافه می کنیم و هم بزنید تا تخم مرغ ها حجیم شوند سپس روغن و باترمیلک تهیه شده در مرحله قبل را اضافه کنید وبا افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه مایه پنکیک ردولوت

آرد و بیکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس طی دو مرحله به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید و در انتها رنگ خوراکی را اضافه کرده و هم بزنید تا مواد یکدست و قرمز رنگ شود.

مرحله چهارم : پخت پنکیک ردولوت

تابه را کمی با روغن چرب کنید نیاز به روغن زیاد نیست در حد چرب شدن کافی می باشد سپس تابه را روی حرارت گذاشته تا کاملا داغ شود سپس قالب فلزی شکل دار مود نظر را داخل تابه قرار داده و مایه پنکیک را داخل قالب ریخته و اجازه دهید روی پنکیک حباب ایجاد شود سپس قالب را جدا کنید و طرف دیگر پنکیک را بپزید و یا می توانید از قالب استفاده نکنید و به صورت گرد ساده با ملاقه مواد را داخل تابه ریخته و بپزید به همین ترتیب تمام مواد را درست کنید و پنکیک ردولوت را روی هم قرار دهید و با میوه و خامه و یا عسل سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک ردولوت

  1. فقط برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بارها دیگر نیاز نیست وگرنه پنکیک ردولوت چربی خواهید داشت.
  2. حتما از تابه نچسب استفاده کنید.
  3. نازک یا ضخیم بودن پنکیک ردولوت به خود شما بستگی دارد.
  4. می توانید از پودر کیک ردولوت حاضری استفاده کنید.
  5. پودر کاکائو را حذف نکنید زیرا باعث قرمزی بیشتر پنکیک ردولوت خواهد شد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه