طرز تهیه بامیه با پیمانه لیوان خیلی ساده و آسان به روش قنادی ها در خانه

طرز تهیه بامیه با پیمانه لیوان

 

بامیه و زولبیا یکی از خوشمزه ترین شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که بیشتر در ماه مبارک رمضان تهیه می شود و شما می توانید این بامیه را با کمک یک پیمانه یا لیوان فرانسوی به راحتی اندازه گیری کنید و در خانه تهیه کنید. بامیه را می توانید به صورت کم شیرین یا پر شهد تهیه کنید که برای این کار اگر ۱ دقیقه داخل شهد قرار دهید کم شیرین می شود و اگر پر شهد دوست دارید باید ۳ دقیقه بیشتر قرار دهید و بعد داخل صافی قرار داده تا شربت اضافی خارج شود و بعد سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه با پیمانه لیوان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آب۲ پیمانه
کره۱ ق غذا خوری
شربت بار۱ ق غذا خوری
آرد سفید۱ پیمانه یا لیوان فرانسوی دسته دار
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
جوهر لیمو۱/۴ ق چای خوری یا ۱ ق مربا خوری آبلیمو تازه
گلوکز۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۲ ق غذا خوری

طرز تهیه بامیه با پیمانه لیوان

مرحله اول: تهیه شربت بار

ابتدا باید شربت بار را تهیه کنید، برای این کار شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و با کفگیر چوبی مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و بعد جوش آمد سریع جوهر لیمو و گلوکز را اضافه کنید و برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه هم بزنید و هر چند گاهی دیواره را با برس آغشته به آبلیمو یا آب جوش تمیز کنید تا شکرکی نماند و شکرک بزند و در ده دقیقه آخر زعفران و گلاب را اضافه کنید و چند دقیقه داخل فریز اگه غلظت عسل را داشت آمادست وگرنه ۱۰ دقیقه دیگه زمان دهید.

مرحله دوم: تهیه خمیر بامیه

در ادامه باید آب و کره و ۱ ق از شربت بار را داخل یک قابلمه بریزید و تا به جوش بیاید و زمانی که به جوش امد حرارت را خاموش کنید و به یک باره آرد را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید حالا به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم باید داغ بزنید یعنی خمیر را باز و بسته کنید تا آب اضافی تبخیر شود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

خمیر را به یک ظرف دیگر منتقل کرده ولرم شد تخم مرغ اول اضافه با همزن برقی بزنید ،بعد تخم مرغ دوم وانیل ر ااضافه و با همزن برقی بزنید و در نهایت بکینگ پودر اضافه و کاملا مخلوط کنید تا خمیر نه شل نه سفتی بدست بیاید، حالا باید خمیر را داخل قیف با ماسوره ستاره بریزید.

مرحله چهارم: تهیه بامیه

در ادامه باید قیچی را چرب کنید و بامیه را داخل روغن سرد ماسوره بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و سرخ کنید تا طلایی شود و بعد داخل شربت خنک شده قرار دهید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بامیه با پیمانه لیوان

  1. خمیر نباید داغ باشد وگرنه تخم مرغ ها جذب نمی شود.
  2. اگر خمیر سفت بود در ظرف جدا یک عدد تخم مرغ بشکنید و با قاشق هم بزنید و کم کم اضافه کنید.
  3. ماسوره سایز بزرگ استفاده کنید.
  4. روغن داغ نباشد و هر بار که می خواهید ماسوره بزنید حرارت را خاموش کنید و بعد ماسوره بزنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بامیه با پیمانه لیوان خیلی ساده و آسان به روش قنادی ها در خانه
4.8 (95%) 4 votes