طرز تهیه اسکمو آلوچه خوشمزه و ترش بدون هسته در لیوان یکبار مصرف

دستور تهیه اسکمو آلوچه

طرز تهیه اسکمو آلوچه

 

اسکمو آلوچه یکی از انواع اسکمو های بسیار خوشمزه شمالی می باشد که می توانید همزمان در فصل بهار و تابستان با رسیدن آلوچه این اسکمو یخی جذاب را تهیه و سرو کنید. اسکمو با بیشتر میوه های ترش مزه تهیه می شوند و اصلا نیاز به قالب خاصی نیست و شما داخل یک لیوان یک بار مصرف می توانیداسکمو آلوچه را تهیه کنید. اسکمو آلوچه برای بچه ها و مهمانی بسیار گزینه مناسب و سالمی می باشد. اگر به میوه آلوچه علاقمند هستید این اسکمو را نیز دوس خواهید داشت. آلوچه یکی از میوه های بسیار پر طرفداری می باشد که در فصل بهار به بازار می آید و بسیار مفید است و شما می توانید با خوردن آلوچه می توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنید زیرا خاصیت ضد قارچی و التهابی دارد. شاید برای شما جالب باشد که آلوچه دارای کلسیم است و برای استخوان بندی و لثه و دندان بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسکمو آلوچه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسکمو آلوچه

  • آلوچه ۱ کیلو
  • زرشک ۳ ق غذا خوری
  • گلپر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • نبات ۱ تکه
  • آب ۱.۵ لیوان

طرز تهیه اسکمو آلوچه سبز و قرمز

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا آلوچه را خوب بشورید و دم آن را بگیرید و داخل قابلمه ریخته و آب را به آن اضافه کنید و درب قابلمه را برای ۱/۵ ساعت قرار دهید تا آلوچه ها خوب پخته و نرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه زرشک را خیس کنید و کنار قرار دهید. بعد از پخت آلوچه نمک و گلپر را اضافه کنید و بعد از پخت به دلخواه نبات را اضافه کنید و صبر کنید تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند. در انتها زرشک را نیز اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

بعد از اینکه مواد سرد شد باید داخل یک صافی بریزید و خوب با پشت قاشق فشار دهید تا گوشت و هسته آلوچه از هم جدا شوند. شما می توانید با هسته نیز اسکمو را تهیه کنید ولی بهتر است آن را صاف کنید.

مرحله چهارم : تهیه اسکمو‌ آلوچه

بعد از اینکه مواد میکس و صاف شدن مزه آن را بچشید و به دلخواه نمک یا شکر اضافه کنید. مواد اسکمو را داخل لیوان های یک بار مصرف ریخته و یک چوب بستنی داخل آن قرار دهید و لیوان ها را برای ۲ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا خوب بسته شود و برای سرو لیوان را قیچی کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسکمو آلوچه

  1. می توانید به دلخواه کنی رب انار یا ترشی آن را بیشتر کنید.
  2. می توانید این اسکمو را با میوه های دیگر نیز تهیه کنید.
  3. اسکمو باید کاملا سفت و بسته شود سپس قیچی کنید.
  4. از قالب های بستنی ساز نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه اسکمو آلوچه خوشمزه و ترش بدون هسته در لیوان یکبار مصرف
3 (60%) 2 votes