طرز تهیه بامیه عسلی بزرگ خانگی، آسان به روش بازاری + ویدیو

دستور پخت بامیه عسلی

طرز تهیه بامیه عسلی

 

بامیه عسلی یکی از انواع بامیه ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به سادگی تهیه کنید. بامیه یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که بیشتر در ماه مبارک رمضان تهیه می شود و امروز به آسان ترین شکل ممکن بامیه را به شما آموزش خواهیم داد. اما در انتهای پست نیز می توانید ویدیو مربوط به این رسپی را مشاهده کنید تا بتوانید به راحتی بامیه را تهیه کنید. اما شما می توانید بامیه عسلی را به همراه مهم ترین نکات آن در این رسپی مشاهده کنید. این بامیه عسلی با آرد سمولینا تهیه می شود که می توانید از لوازم قنادی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه عسلی خانگی آسان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بامیه عسلی خانگی

  • آرد سمولینا ۲ پیمانه
  • آرد سفید ۳ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری
  • مایه خمیر ۱ ق چای خوری
  • شیر ولرم ۱ و ۱/۳ پیمانه

مواد لازم برای تهیه شربت بار

  • شکر ۲ پیمانه
  • آب ۱ پیمانه
  • گلاب و زعفران خیلی کم
  • آبلیموترش تازه ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه بامیه عسلی خانگی آسان به روش بازاری

مرحله اول: تهیه شربت بار

ابتدا شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید تا شکر حل شود. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بدون هم زدن اجازه دهید تا شکر خودش داخل آب ذوب شود. وقتی کمی قوام پیدا کرد باید کمی زعفران و کمی گلاب اضافه کنید و اصلا نباید مواد را هم بزنید و بگذارید تا بجوشد و بعد از ۲۰ دقیقه آبلیموترش تازه را اضافه کنید و شربت قوام پیدا کرده را از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بریزید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خمیر

در ادامه باید خمیر بامیه عسلی را تهیه کنید. برای این کار باید از خمیر مایه فوری استفاده کنیدو آرد سمولینا و آرد سفید و همه مواد گفته شده بجز شیر را اضافه کنید و هم بزنید حالا باید شروع به اضافه کردن شیر ولرم کنید تا جایی که همانند فیلم انتهای پست یک خمیر یکدستی بدست بیاید.

مرحله سوم: استراحت مواد

دقت کنید در مرحله قبل حتما باید از شیر ولرم استفاده کنید تا خمیرمایه فوری عمل بیاید و اگر خمیرمایه فوری ندارید می توانید با کمی شیر و شکر خمیر مایه را عمل بیاورید. روی خمیر یک درپوش قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه زمان دهید تا کمی پف کند.

مرحله چهارم: سرخ کردن بامیه عسلی بدون تخم مرغ

برای پخت از دو قیف یکبار مصرف استفاده کنید تا در حین کار قیف پاره نشود. سپس ماسوره بامیه را داخل قیف قرار دهید و مایه بامیه عسلی را داخل قیف بریزید. سپس داخل یک تابه روغن ریخته و بامیه ها را به صورت درازی داخل تابه برش بزنید و بعد تابه را روی حرارت قرار دهید تا سرخ و طلایی شود. سپس همان طور که بامیه عسلی داغ است داخل شربت بار قرار دهید تا شربت جذب بامیه ها شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بامیه عسلی بزرگ و دراز بازاری

  1. اگر خمیر خیلی شل بود می توانید آرد سمولینا را کمی بیشتر اضافه کنید ولی این خمیر نباید خیلی سفت نه خیلی شل باشد.
  2. میزان افزودن گلاب و زعفران دلخواه است و می توانید بنا به سلیقه خود بریزید.
  3. آبلیموترش مانع شکرک زدن شربت بار می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بامیه عسلی بزرگ خانگی، آسان به روش بازاری + ویدیو
4.4 (88%) 5 votes