طرز تهیه شیرینی با روغن مایع ویژه نوروز در 15 دقیقه سریع و خوشمزه

طرز تهیه شیرینی با روغن مایع

 

شیرینی های نوروزی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این شیرینی را برای عید نوروز در خانه تهیه کنید. این شیرینی با چند قلم مواد به صورت سه سوته تهیه کنید زیرا نیاز به استراحت ندارد و شما می توانید روی این شیرینی ها را با انواع مارمالاد ها تهیه کنید. این شیرینی را می توانید همانند دیگر شیرینی عید نوروز با فر و بدون فر تهیه کنید. برای پخت بدون فر می توانید از تابه دو طرفه یا تابه معمولی با دم کنی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی با روغن مایع را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱.۵ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱/۳ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
روغن مایع۱/۳ پیمانه
پودر هلبه مقدار دلخواه

طرز تهیه شیرینی با روغن مایع

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با همزن دستی بزنید تا یکدست و کرمی رنگ شود و بعد روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید بعد باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد به مواد اضافه کنید و هم بزنید و پودر هل آسیاب شده را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر شیرینی

در ادامه با نوک انگشت خمیر را جمع کنید تا یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاید و یا می توانید مواد را داخل غذاساز بریزید یا با استند میکسر مواد را مخلوط کنید و خمیر نباید زیاد ورز بخورد وگرنه خمیر بعد از پخت سفت می شود و به روغن می افتد.

مرحله سوم: کاتر زدن

در ادامه خمیر را باید بین دو پلاستیک با وردنه به ضخامت ۱ سانت باز کنید و بین دو پلاستیک یا نایلون باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید. داخل سینی فر یا تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی های کاتر خورده را داخل تابه یا سینی قرار دهید و کمی با دست وسط شیرینی را گود کنید تا بتوانید مارمالاد داخل آن قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی نوروز با فر و بدون فر

در ادامه باید شعله پخش کن روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود و بعد تابه را روی شعله قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا زیر شیرینی تغییر دهید و برای پخت با فر باید سینی را در فر قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید و بعد مارمالاد دلخواه را داخل قیف بریزید و وسط شیرینی بریزید. نوش جان

فوت و فن دستور پخت شیرینی با روغن مایع

  1. برای پخت در فر گازی باید دما را روی ۱۸۰ درجه قرار دهید.
  2. واشر تابه دو طرفه را خارج کنید.
  3. پودر هل را حتما به صورت تازه و آسیاب شده مصرف کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه

  • الی ۱ سال پیش

    چرا روغن رو تو طرزتهیه جاانداختین ؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      بعد از مخلوط شدن شکر و تخم مرغ اضافه کنید

      پاسخ