طرز تهیه حلوای خرمالو نرم و لطیف با کره یا روغن مایع

طرز تهیه حلوای خرمالو

 

حلوای خرمالو یکی از حلوا های بسیار خوشمزه و ساده با بافت بسیار نرم و لطیف می باشد و شما می توانید در فصل پاییز و زمستان به راحتی این حلوای خوشمزه که یک نوع دسر ما ایرانی ها نیز محسوب می شود در خانه تهیه کنید. مقدار شکر را می توانید بنا به شیرینی خرمالو ها کم و زیاد کنید و بهتر است از خرمالو کاملا رسیده استفاده کنید. این حلوا شکل پذیری بسیار خوبی دارد و شما می توانید با کمک ماسوره یا انواع شابلون ها آن را تزیین و با پودر پسته و پرک بادام سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوای خرمالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوای خرمالو

  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • خرمالو درشت ۴ عدد
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • روغن ۵ گرم
  • کره ۲۵ گرم
  • هل ۲ عدد
  • شکر ۴ الی ۵ ق غذا خوری

طرز تهیه حلوای خرمالو خوشمزه و نرم

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت این حلوا را تهیه کنید، برای این کار باید آب را به همراه شکر را داخل یک قابلمه بریزید و دو عدد هل را بریزید و صبر کنید تا شکر ذوب شود و نیازی به هم زدن نمی باشد. در همین حین خرمالو ها را بشورید و از وسط به دو نیم کنید و با کمک قاشق خرمالو را خالی کنید و داخل میکسر یا غذاساز بریزید تا پوره شود و در ادامه به شربت اضافه کنید و هم بزنید تا کمی مواد غلیظ شود و بجوشد و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد را الک کنید و داخل یک تابه گود بریزید و برای ۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد و بعد آرد را از تابه خارج کنید و دوباره الک کنید و به تابه برگردانید و به آن مخلوط کره و روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه حلوای خرمالو

در ادامه باید شهد خرمالو تهیه شده را باید به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا آب اضافه کشیده شود و حلوا وسط قابلمه جمع شود و زمانی که دو دستگیره قابلمه را چپ و راست کنید باید حلوا گهواره شود، سپس داخل دیس کشیده و با مغزیجات دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی دستور پخت حلوای خرمالو مخصوص پاییز و زمستان

  1. هل را بعد از مخلوط شدن شربت از شهد خارج کنید و یا می توانید از وانیل و گلاب نیز استفاده کنید.
  2. آرد سفید قنادی استفاده کنید تا رنگ حلوای شما تیره نشود.
  3. می توانید از کره استفاده کنید ولی استفاده از روغن مایع باعث نرم شدن حلوا می شود.
  4. حلوا نرسیده و گس مزه این حلوای خرمالو را خراب می کند و حتما از سایز درشت و رسیده استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه