طرز تهیه نون خامه ای نارنجکی خانگی و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه نون خامه ای بازاری با پیمانه , نون خامه ای بدون فر در منزل , xvc jidi k k ohli hd

 

یکی از انواع شیرینی های بسیار پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که در دسته بندی شیرینی های تَر قرار می گیرد. این شیرینی محبوب به دلیل شباهتی که به نارنجک دارد با نام شیرینی نارنجکی هم شناخته می شود. این شیرینی بسیار راحت است و شما می توانید برای مهمانی خود تهیه و استفاده کنید ولی یک سری نکات را در تهیه این نان خامه ای باید دفت کنید که امروز به شما یاد خواهیم داد. با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید برای ۵ نفر نون خامه ای تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری نون خامه ای تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شیرینی پزی نون خامه ای با پارسی دی همراه باشید.

 

مواد لازم

آب۱ پیمانه
کره۵۰ گرم یا روغن مایع ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید قنادی۱ پیمانه
وانیل۱/۴ چایخوری
خامه قنادی۲۴۰ گرم
شکر۱ ق سوپ خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق مربا خوری

طرز تهیه نون خامه ای

مرحله اول: جوشاندن مواد

برای تهیه نون خامه ای نارنجکی ابتدا که مواد را تهیه می کنیم کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط نرم شود.قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم و ۱ لیوان آب را داخل آن می ریزیم و و کره و شکر و نمک را نیز اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کناره های قابلمه آب شروع به جوش زدن ریز کند.

مرحله دوم: داغ زدن

آرد را در همین لحظه به یکباره اضافه می کنیم و حرارت را کم می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم،تا شبیه خمیر شود و کم کم از قابلمه جدا شود خمیر و با قاشق میان خمیر را باز می کنیم و بعد خمیر را جمع می کنیم این کار را چندبار انجام می دهیم تا اگر آب اضافه هنوز دارد از بین برود،این کار را ۲ الی ۳ دقیقه روی حرارت کم انجام می دهیم و بعد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه خمیر را در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم تا خمیر از دما بیفتد و خنک شود(خمیر نه خیلی سرد شود چون دیر تخم مرغ در آن حل می شود و نه گرم باشد که تخم مرغ ها پخته شوند)و تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه می کنیم و با همزن برقی می زنیم.اولین تخم مرغ را که اضافه می کنیم و با همزن می زنیم خمیر تکه تکه می شود اصلا نگران نباشید و به همزدن ادامه می دهیم و تخم مرغ دوم را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم و تا تمام تخم مرغ ها را به خمیر اضافه کنیم و هم می زنیم تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشیم.

مرحله چهارم: ماسوره زدن

حالا سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم تا گرم شود و بعد بکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط می کنیم و به خمیر می افزاییم و مجددا با همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم و ماسوره شکوفه را در قیف قرار می دهیم و خمیر را در قیف می ریزیم و داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و ماسوره شکوفه می زنیم،البته باید دقت کنیم که با فاصله شکوفه ها را بزنیم چون زمان پخت نان ها پف می کنند.

مرحله پنجم: پخت نان خامه ای

سپس سینی فر را در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم و ابتدا با ۲۱۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم تا نان ها بپزند و بعد روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا ۲۰ دقیقه دیگر رنگ نان خامه ای ها طلایی شود.ان گاه سینی را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا نان خامه ای ها خنک شوند و با چاقو یک برش کوچک ته نان خامه ای ها می زنیم و خامه فرم گرفته را داخل نان ها می ریزیم و به مدت ۲ ساعت نان ها را در یخچال قرا می دهیم تا کمی نرم تر شوند و بعد بیرون می آوریم و در ظرف مورد نظر نان  خامه ای ها را می چینیم و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت نان خامه ای نارنجکی

  1. بعد از پخت بلافاصله از فر خارج نکنید و در فر ابتدا باز و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا داخل فر بماند زیرا اگر یهو خارج شود ممکن است پف آن بخوابد.
  2. مرحله داغ زدن مهم ترین قسمت تهیه نان خامه ای می باشد زیرا همین عمل باعث تو خالی شدن نان می شود.
  3. می توانید در فر برقی و توستر یا سولاردم نیز تهیه کنید ولی دقت کنید باید ۲۰ درجه دما کمتر باشد.
  4. خمیر نان خامه ای را می توانید تا سه روز در یخچال و سه ماه در فریرز نگهداری کنید.
  5. حتما از سه عدد تخم مرغ درشت استفاده کنید اگر مواد خیلی سفت بود و از ماسوره خارج نشد می توانید ۱ تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و نصف آن را اضافه کنید.
  6. می توانید با کمی خلاقیت مواد نان خامه را به شکل های مختلف با ماسوره بزنید.
  7. می توانید روی نان خامه ای در انتها و برای تزئین کمی شکلات ذوب شده بریزید.
  8. حتما باید فر قبل از شروع کار داغ باشد.
  9. شما می توانید نان خامه را در فر دست ساز به روی گاز نیز تهیه کنید ولی دقت کنید زمان بیشتری باید برای پخت بگذارید.

 

طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی

طرز تهیه نان خامه ای شکلاتی

 

نان خامه ای شکلاتی یکی از روش های تهیه نان خامه ای می باشد برای دوست داران مزه شکلات و کاکائو که بسیار راحت می باشد و مشابه روش فوق است. در این روش تهیه شما می توانید خامه را نیز کمی پودر کاکائو بزنید تا طعم خوبی به خود بگیرد. برای اینکه نون خامه ای شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشد بهتر است از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آب۱ پیمانه
شکر۱ ق مربا خوری
نمک۱ پنس
آرد۲/۳ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق مرباخوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
خامه قنادیبه مقدار لازم
روغن مایع۱ ق مربا خوری

طرز تهیه نون خامه ای شکلاتی

مرحله اول: مخلوط آب و روغن

ابتدا آرد و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و ۱ بار الک کنید تا سبک شود سپس داخل یک قابلمه آب و روغن و شکر و نمک را بریزید و صبر کنید تا اطراف ظرف شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم: داغ زدن خمیر

وقتی ریز جوش های دور ظرف را دیدید باید یکباره مخلوط آرد را اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا مانند خمیر وسط قابلمه جمع شود سپس به مدت ۸ دقیقه خمیر را روی حرارت ملایم باز و بسته کنید و به اصطلاح داغ بزنید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

خمیر را از قابلمه به ظرف دیگر منتقل کنید و صبر کنید تا خمیر خنک شود (حتما این کار را انجام دهید زیرا اگر داغ باشد تخم مرغ داخل خمیر بسته می شود) در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه شروع به اضافه کردن کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید و با آخرین تخم مرغ وانیل و بیکینگ پودر را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه نان خامه شکلاتی

خمیر باید چسبندگی داشته باشید سپس خمیر نان خامه ای را داخل قیف یکبار مصرف ریخته و داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداختید شکوفه بزنید.

مرحله پنجم: پخت نان خامه ای

فر را از قبل گرم کنید سپس سینی فر را در دمای ۱۹۰ درجه به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نون خامه های پف کنند سپس از فر خارج کنید و بعد از سرد شدن از روی کاغذ روغنی جدا کنید سپس خامه قنادی را که از قبل فرم دادید از طریق ماسوره مخصوص یا ساده داخل نان خامه های را پر کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید سپس سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت نان خامه شکلاتی 

  1. از هر نوع ماسوره می توانید استفاده کنید و یا می توانید بدون ماسوره و به صورت ساده بزنید.
  2. کم بودن دمای فر یکی از دلایل پف نکردن شیرینی می باشد.
  3. حتما خمیر را با دمای مناسب داغ بزنید تا خمیر در انتها توخالی و خوب پخته شود.

 

 

از
305
دیدگاه
source : foodshot

  • ارزو ۳ سال پیش

    ننوشتید خامه را چطور اماده کنیم!!!!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      از خامه قنادی استفاده شده است که قبل از شروع کار به مدت 10 دقیقه از یخچال بیرون بیاورید تا یخ آن باز شود سپس با همزن با دور تند به مدت 7 دقیقه بزنید تا فرم بگیرد.

      پاسخ
  • مهدیه ۳ سال پیش

    سلام
    خواستم ازتون بابت سایت فوووووق العادتون تشکر کنم من هر روز به سایتتون سر میزنم و تمام غذاها و شیرینیاتون رو از روی دستور میپزم و تا بحال تمامشون عالی شدن ،
    اما یک خواهش داشتم این که بالای هر دستور قسمت مواد اولیه شما عکس تبلیغاتتون رو گذاشتید که روی نوشته ها رو میگیره من با گوشی htc سایت رو باز میکنم و صفحه رو چرخشی هم ک میکنم بازم گاهی متن دیده نمیشه اگر لطف کنید div بخش تبلیغتون رو تغییر بدید ممنون میشم🙏

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      سلام ممنون از شما باشه چشم

      پاسخ
  • بهناز ۲ سال پیش

    سلام وقت بخیر
    ببخشید تو مواد اولیه شکر بود ولی استفاده نشد و بکینگ پودر نیست که گفتید بریزم میشه یه توضیح بدید .ولی من با همین دستور تهیه کردم فقط شکر هم ریختم و عالی شد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      شکر را باید با کره و اب اضافه کنید مقدار بیکینگ پودر ۱/۲ ق مربا خوری

      پاسخ
  • آنیتا ۸ ماه پیش

    ببخشید نمک رو نگفتین در کدوم مرحله اضافه کنیم
    لطفا سریع راهنماییم کنید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۸ ماه پیش

      نمک را به همراه شکر اضافه کنید

      پاسخ