طرز تهیه کوفته هویج لذیذ و مجلسی و خوش طعم با گوشت و نعناع

طرز تهیه کوفته هویج

 

یکی از انواع کوفته های خوشمزه و سالم است که می توانید آن را خیلی آسان و سریع تهیه کنید. کوفته از غذاهای اصیل و سنتی ایران می باشد. کوفته ها را می توانید هم سرخ کنید هم بپزید تا رژیمی تر بشود. کوفته هویج به دلیل وجود هویج دارای طعم نسبتا شیرینی دارد. می توانید با آلو ترش و زرشک آن را ملس کنید. به علت وجود هویج در این غذا دارای خواص زیادی از جمله سرشار از کلسیم، فیبر، آنتی اکسیدان است. هویج دارای ویتامین های c و k می باشد و دارای فیبر برای تنظیم روده و سیر نگه داشتن بدن می باشد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کوفته هویج مجلسی با نعناع را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم

هویج۲ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
آرد نخودچی۲ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
زرشک۱/۴ پیمانه
آلو۵ عدد
پیاز۳ عدد
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه کوفته هویج با گوشت چرخ کرده و سبزی معطر یا نعناع

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا ۱ عدد از پیاز ها را بشورید و با رنده ریز یا غذاساز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید تا باعث شل شدن مواد نشود. هویج ها را بشورید و به صورت خام رنده کنید و در کاسه مناسب هویج را با پیاز و گوشت چرخ کرده بریزید و با دست ورز بدید تا مواد مخلوط و منسجم شود. سپس ادویه ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و سبزی معطر یا نعناع خشک را به مواد اضافه کنید. سپس تخم مرغ، داخل مواد بریزید و خوب ورز دهید. در این مرحله آرد نخودچی را به مواد اضافه کنید. مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا منسجم و سفت شود.

مرحله دوم: آماده سازی سس کوفته

یکی دیگر از پیاز ها را خرد کنید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سپس داخل قابلمه مناسب همراه به مقداری روغن بریزید و تفت دهید تا سبک شود. رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود. بعد از باز شدن رنگ رب به مقدار ۳ لیوان آب گرم بریزید و اجازه دهید قل بزند. می توانید مقداری زرشک داخل سس بریزید تا ترش تر شود.

مرحله سوم: آماده سازی کوفته ها

پیاز را بشورید و در تابه تفت دهید و سرخ کنید. مواد را از یخچال خارج کنید و مقداری از مخلوط را اندازه یک نارنگی بردارید و کف دست بگذارید و آن را روی دست باز کنید و مقداری پیاز داغ تهیه شده و یک عدد آلو وسط گوشت قرار دهید. سپس گوشت را با دست فرم دهید و گرد و فشرده کنید تا شکل بگیرد. می توانید کوفته ها را داخل پیاز سرخ کنید و همه طرف آن را طلایی کنید. می توانید کوفته ها را بدون سرخ شدن به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شود. سپس آن ها را به آرامی داخل سس درست شده داخل قابلمه قرار دهید و شعله را ملایم کنید و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و اجازه دهید تا کوفته ها بپزد. بعد از پخته شدن کوفته ها آن ها را در ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته هویج با زرشک و آلو

  1. کوفته ها را با سبزی خوردن و نان تازه تازه سرو کنید.
  2. سبزی معطر شامل: جعفری، تره، ریحان،و نعناع می باشد.
  3. می توانید داخل مواد از زرشک و گردو استفاده کنید.
  4. می توانید از سبزی کوفته معطر تازه یا خشک استفاده کنید.
  5. داخل سس کوفته هنگام سرو می توانید از زرشک و گردو برای تزئین استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کوفته هویج لذیذ و مجلسی و خوش طعم با گوشت و نعناع
4.8 (96%) 5 votes