طرز تهیه باسلوق ژله ای ساده و مجلسی با نشاسته مخصوص شب یلدا

دستور تهیه باسلوق ژله ای

طرز تهیه باسلوق ژله ای

 

باسلوق ژله ای یکی از روش های بسیار ساده و آسان برای تهیه باسلوق می باشد که شما می توانید با پودر ژله دلخواه خود این باسلوق خوشمزه را تهیه کنید. این باسلوق را می توانید در قالب بریزید و به صورت قالبی تهیه کنید و یا داخل یک ظرف ریخته و به اندازه دلخواه برش بزنید و داخل آرد یا پودر نارگیل بغلطانید. استفاده از ژله داخل باسلوق یاعث می شود بافت باسلوق کشدار و سفت باشد و دیگر مشکل شل بودن باسلوق را ندارید. همچنین باسلوق ژله ای بسیار کم هزینه و راحت است و برای پذیرایی یکی از بهترین گزینه ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه باسلوق ژله ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق ژله ای ساده با نشاسته گل

  • نشاسته گل یا نشاسته گندم ۱/۲ پیمانه
  • آب سرد ۱.۵ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • پودر ژله در طعم دلخواه
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۲  ق غذا خوری

طرز تهیه باسلوق ژله ای با نشاسته و ساده و مجلسی

مرحله اول : مخلوط کردن نشاسته

ابتدا باید نشاسته گل یا گندم را به همراه آب سرد خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته داخل آن باز شود و بعد داخل یک قابلمه بریزیدو به آن شکر و یک بسته پودر ژله دلخواه اضاقه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود. اگر تکه های نشاسته گل باز نشده بود می توانید یک بار مواد را از صافی رد کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه هم بزنید تا مواد غلیظ و بوی خامی نشاسته باید گرفته شود و نباید حرارت را زیاد کنید وگرنه بوی خامی نشاسته داخل باسلوق می ماند و مزه خوبی نخواهد داشت و کمی صبوری کنید تا مواد غلیظ شود و بعد گلاب و روغن مایع را اضافه کنید و مداوم باز هم بزنید تا غلیظ تر شود.

مرحله سوم: تهیه باسلوق ژله ای

یک ظرف پیرکس را بردارید و کف آن را چرب کنید و مواد باسلوق را داخل آن بریزید و سطح آن را صاف کنید و برای ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از این زمان دور تا دور دسر را آزاد کنید و روی سطح آرد پاشی شده یا نشاسته قرار دهید و به اندازه دلخواه برش بزنید و روی سینی سرو قرار دهید. شما می توانید با این مواد چند سری باسلوق های رنگی تهیه کنید و یا می توانید مواد را به صورت دو لایه روی هم بریزید تا باسلوق ژله ای دو رنگ داشته باشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه باسلوق ژله ای ساده و خوشمزه با نشاسته گل

  1. حتما کف ظرف را چرب کنید تا به راحتی باسلوق خارج شود.
  2. حتما باید نشاسته داخل آب سرد حل شود.
  3. می توانید بجای روغن مایع از کره نیز استفاده کنید.
  4. افزودن گلاب اختیاری می باشد و می توانید حذف کنید.
  5. می توانید برای این که باسلوق بی رنگ داشته باشید از ژله آلوورا استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
27
دیدگاه