طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار و خامه به روش ساده برای یلدا

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با انار

 

یکی از انواع دسرها می باشد که می توانید برای شب یلدا تهیه کنید و یا برای انواع مهمانی در زمان های مختلف این دسر خوشمزه را آماده کنید. ولی برای سرو این دسر می توانید از لیوان های مختلف با ارتفاع گوناگون استفاده کنید و این دسر خوشمزه را با ژله انار یا ژله های دیگر و برش انواع میوه ها تهیه کنید. اما این دسر از دو لایه تشکیل شده لایه اول را پاناکوتا می باشد که یک دستور جدا دارد و لایه دیگر را ژله شکل می دهد. شما می توانید به دلخواه هر کدام از لایه ها را اول بریزید و بعد لایه دیگر یا می توانید در سه رنگ مختلف تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار و خامه به روش ساده برای یلدا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ژله انار۱ بسته
انار دان شده۱/۴ پیمانه
شیر۲.۵ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین۲.۵ ق غذا خوری
خامه صبحانه۴ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار و خامه

مرحله اول: تهیه لایه ژله انار

ابتدا ژله انار را آماده می کنیم برای این کار پودر ژله انار را به همراه ۱.۵ پیمانه آبجوش مخلوط کنید و بن ماری کنید بدین صورت که روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دانه های ژله حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید سپس ژله را در ظرف های مورد نظر بریزید و یا می توانید در یک قالب بزرگ بریزید.

مرحله دوم: تهیه پاناکوتا

در ادامه ۱/۲ پیمانه شیر سرد را با ژلاتین ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا بن ماری شود و خامه را نیز با بخار کتری بن ماری کنید تا گرم شود سپس در ادامه ۲ پیمانه باقی مانده شیر را در قابلمه ریخته تا وقتی که شیر گرم شود سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و بعد ژلاتین و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود.

مرحله سوم: تهیه پاناکوتا وانیلی با انار

در ادامه وقتی پاناکوتا خنک شد قالب ژله انار را از یخچال خارج کنید و پاناکوتای خنک شده را اضافه کنید و در انتها کمی دانه انار روی ژله ریخته و برای ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید و به دلخواه در انتها تزئین کنید. شما می توانید یک قالب بزرگ بردارید و مواد را دو برابر کنید و این دسر را تهیه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاناکوتا وانیلی با ژله انار برای شب یلدا

  1. می توانید از انواع ژله ها استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید پاناکوتا را نیز رنگی کنید و یا در طعم های مختلف استفاده کنید و یا پاناکوتا را به صورت آماده از بیرون تهیه کنید.
  3. باید پاناکوتا خنک شده باشد و ژله انار کمی خودش را گرفته باشد سپس اضافه کنید تا بهم بچسبند اگر پاناکوتا خیلی داغ باشد با ژله قاطی می شود.
  4. ژلاتین را حتما با شیر سرد بن ماری کنید تا اسفنجی شود سپس داخل مایکروفر یا کتری قرار دهید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه