طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی ساده و شیک با شکلات چیپسی ویژه شب یلدا

دستور تهیه ژله هندوانه لیوانی

طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی

 

ژله هندوانه لیوانی یکی از روش های بسیار خوب برای تهیه ژله می باشد که خیلی ساده و راحت است و داخل ظرف های لیوان یک بار مصرف تهیه می شود و یا حتی می توانید از یک کاسه پیرکس استفاده کنید و این ژله را به صورت تک نفره سرو کنید. ژله هندوانه لیوانی را می توانید به صورت مات یا شفاف تهیه کنید که این کاملا سلیقه ای است و اگر دوست دارید این ژله را مانند تصویر به صورت مات تهیه کنید از شیر یا بستنی استفاده کنید و اگر می خواهید به صورت ساده تهیه کنید نیازی به افزودن شیر نیست. شما می توانید با توجه به مقدار و اندازه لیوان خود مقدار ژله ها را کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی ژله هندوانه لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه لیوانی

  • ژله قرمز ۲ بسته
  • ژله سبز ۱ بسته
  • ژله آلوورا ۱ بسته
  • آب جوش ۱ آب جوش برای هر بسته
  • شیر ۲/۳ پیمانه برای هر بسته
  • شکلات چیپسی به مقدار لازم

طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی ساده و شیک برای شب یلدا

مرحله اول: تهیه رنگ سبز

ابتدا باید ژله سبز رنگ را تهیه کنید. برای این کار ژله سبز رنگ را داخل کاسه بریزید و ۱ لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید و بعد در دمای محیط قرار دهید تا سرد شود و بعد ۲/۳ پیمانه شیر بریزید و خوب هم بزنید و از مواد تهیه شده داخل لیوان های یک بار مصرف بریزید و بگذارید در یخچال تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: تهیه رنگ ژله آلوورا

برای تهیه ژله آلوورا باید ژله را باید یک لیوان آبجوش مخلوط کنید و بن ماری کنید و بعد از خنک شدن شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ ژله مات شود. لیوان را از یخچال خارج کنید و لایه سفید رنگ را به اندازه یک ملاقه برای هر لیوان در نظر بگیرید و مجدد ژله را در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه ژله هندوانه ای لیوانی

در ادامه برای رنگ قرمز باید ۲ بسته ژله را به همراه ۲ پیمانه آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و بن ماری کنید و زمانی که سرد شد باید ۲/۳ پیمانه شیر اضافه کنید و روی لایه سفید بریزید و در یخچال قرار دهید و برای ۲ ساعت بگذارید تا ژله کاملا سفت شود و بعد در انتها با شکلات چیپسی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله هندوانه لیوانی خوشمزه و ساده و شیک مخصوص شب یلدا

  1. می توانید از بستنی بجای شیر استفاده کنید.
  2. زمانی که لایه ها را روی هم می ریزید باید لایه زیری چسبناک باشد تا لایه ها بهم چسبیده شوند.
  3. می توانید برای رنگ بیشتر ژله ها از رنگ خوراکی استفاده کنید.
  4. زمانی که شیر را اضافه می کنید باید ژله خنک شده باشد وگرنه شیر بریده می شود و ژله خراب می شود.

همچنین ببینید

از
12
دیدگاه