طرز تهیه پاناکوتا نسکافه ای (قهوه ای) قالبی و شیک با بیسکویت برای 6 نفر

دستور پخت پاناکوتا نسکافه ای

 

طرز تهیه پاناکوتا نسکافه ای

 

پاناکوتا نسکافه ای یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید برای مهمانی ها و مراسمات مختلف تهیه کنید. این دسر خوشمزه و جذاب بسیار ساده تهیه می شود و شما می توانید با چند قلم مواد در خانه یک پاناکوتا فوق العاده تهیه کنید. استفاده از بیسکویت پتی بور در این رسپی به دلخواه است شما می توانید پاناکوتا نسکافه ای را به صورت قالبی در بیاورید و آن را با بیسکویت پودر شده کاور کنید و یا می توانید داخل قالب های تک نفره ریخته و بیسکویت را بین آن بریزید و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاناکوتا نسکافه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا نسکافه ای بسیار خوشمزه و شیک

  • شیر ۴ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱ بسته
  • پودر ژلاتین ۴ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • پودر نسکافه ۲ ق غذا خوری
  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته کاکائویی
  • آب جوش کمی

طرز تهیه پاناکوتا نسکافه ای قالبی برای ۶ نفر

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا شکر و شیر را باهم مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و به روی حرارت قرار دهید تا زمانی که شکر داخل شبر حل شود و شیر در حد گرم شدن باشد نه بیشتر و اصلا نباید مواد بجوش بیاید و شیر قل قل بزنید. خامه را در دمای محیط قرار دهید و داخل یک کاسه ریخته و روی بخار کتری قرار دهید.

مرحله دوم: افزودن خامه

در ادامه هم بزنید تا خامه کمی شل شود و حالا باید مخلوط شیر گرم شده را کم کم به خامه اضافه کنید و هر بار با قاشق خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و گلوله نشود و هم بزنید. ژلاتین را روی آب سرد ریخته و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

در ادامه باید ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا بن ماری شود. پود ژلاتین را نیز به مخلوط خامه و شیر اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر نسکافه را با چند قاشق آب جوش مخلوط کنید و هم بزنیدو به مواد دسر اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر پاناکوتا نسکافه ای

حالا مواد پاناکوتا نسکافه ای را داخل قالب مورد نظر بریزید و صبر کنید تا قالب برای ۶ ساعت در یخچال بماند و خودش را بگیرد سپس از قالب خارج کنید و روی دیس برگردانید. بیسکویت پتی بور را با کمک آسیاب یا ۱۲۳ پودر کنید و بعد با کمک یک الک ریز روی دسر بریزید و به دلخواه با میوه مورد نظر تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاناکوتا نسکافه ای شیک و مجلسی با خامه و پودر نسکافه

  1. اگر بیسکویت را خیلی ریز کنید یک دسر پاناکوتا نسکافه ای مخملی خواهید داشت.
  2. می توانید بیسکویت را حذف کنید.
  3. پاناکوتا نسکافه ای را می توانید با قهوه فوری یا انواع پودر های نسکافه تهیه کنید.
  4. این دسر به دلیل وجود خامه خیلی راحت از قالب خارج می شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه