خواص بالنگ

خاصیت های بالنگ

خواص بالنگ

بالنگ چه خواصی دارد؟

بالنگ از جمله مرکباتی می باشد که دارای پوستی ضخیم است، طعم آن عالی و خوشمزه می باشد که برای فصل تابستان بسیار مفید است.

قصد داریم در این نوشته در مورد خواص بالنگ مطالبی را برای شما قرار دهیم.

اگر می خواهید در مورد خواص بی نظیر بالنگ بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم تا انتهای نوشته با ما همراه باشید.

ارزش تغذیه ای بالنگ

بالنگ دارای شصت کالری، ۲۲ گرم چربی، ۵ میلی گرم سدیم، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۴ گرم قند، ۱ گرم پروتئین می باشد.

ویتامین آ و سی در این مرکبات وجود دارد، کلسیم و آهن نیز در بالنگ یافت می شود.

خواص بالنگ برای سلامتی

یک مسکن بسیار موثر

اگر دارای دردهای عصبی هستید می توانید بالنگ را با آب ترکیب کرده و بنوشید، بالنگ باعث تسکین درد می شود و برای کاهش درد میگرن موثر است.

موثر برای ریفلاکس اسید

شما می توانید مقداری بالنگ را در آب ریخته و بنوشید، این ترکیب باعث می شود تا گلو پاکسازی شده و همچنین برای مدت کوتاهی درد کاهش می یابد.

مفید برای سرماخوردگی

بالنگ سرشار از ویتامین سی می باشد که باعث می شود دستگاه تنفسی آزاد شده و برای سرماخوردگی بسیار مفید می باشد. شما می توانید مقداری آب بالنگ را در چای بریزید و میل کنید.

پیشگیری از سرطان

بالنگ سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث مهار تومور می شود. بالنگ دارای ویتامین سی فراوان بوده که باعث می شود از بیماری های بدخیم مانند سرطان پیشگیری شود.

کمک به سلامت دندان و لثه‌

هانطور که گفته شد بالنگ به دلیل ویتامین سی فراوان می تواند برای سلامت دندان و لثه موثر باشد.

کمک به کاهش وزن

ترکیب آب بالنگ ترش برای کاهش وزن بسیار مناسب است. چند قطره آب را با چند قطره آب بالنگ ترش ترکیب کنید و به صورت ناشتا میل کنید. این امر باعث می شود تا کاهش وزن را تجربه کنید.

کمک به حفظ سلامت قلبی عروقی

بالنگ دارای پتاسیم و منیزیم بسیاری برای سلامت بدن می باشد، این دو ماده باعث می شود تا قدرت عضله قلب حفظ شود و پتاسیم برای جلوگیری از فشار خون موثر است.

موثر در برابر نیش حشرات

بالنگ دارای طعمی شبیه لیمو می باشد که باعث می شود برای سلامتی بسیار مفید باشد. عطر بالنگ باعث دفع پشه ها شده و خزنده های چندش آور را دور می کند. شما می توانید برای دفع نیش حشرات چند قطره آب بالنگ را بر روی نیش حشرات قرار دهید تا سوزش آن کم شود.

ضد تهوع

بالنگ دارای ویتامین سی می باشد، ویتامین سی موجود در بالنگ باعث می شود تا حالت تهوع رفع شده و استفراغ درمان شود. برای درمان عفونت های پوستی می توان از بالنگ استفاده کرد.

حفظ فشار خون

بالنگ برای کاهش فشار خون موثر است چرا که دارای پتاسیم می باشد. شما می توانید به صورت ناشتا بالنگ را با آب گرم ترکیب کرده و میل کنید. پتاسیم موجود در بالنگ باعث می شود تا قلب تقویت شود. آب بالنگ باعث تقویت کبد می باشد و تصفیه کننده این عضو است.