طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی ترک دار خوشمزه و ساده گام به گام

دستور پخت کوکی براونی

طرز تهیه کوکی براونی

 

کوکی براونی یکی از کوکی های بسیار پر طرفدار و خوشمزه می باشد که می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. کوکی از جمله شیرینی های بسیار خوشمزه و راحت هستند که در طعم ها و مزه های مختلف تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی ها و پذیرایی این کوکی را تهیه کنید. کوکی براونی برای عاشقان طعم شکلات و علاقمند به کیک براونی است. بافت این کوکی بسیار نرم و پنبه ای می باشد و شما می توانید به دلخواه کمی شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی روی آن قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی براونی خوشمزه و ساده با طعم شکلات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی براونی شکلاتی

  • پودر کاکائو ۶۰ گرم
  • شکر ۱۸۰ گرم
  • روغن زیتون یا مایع ۵۵ گرم
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱۴۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • نوتلا یا شکلات سکه ۹۰ گرم
  • پودر قند به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی براونی خوشمزه و ساده با طعم شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به کمک ترازو اندازه گیری کنید. این کوکی بسیار حساس است و اصلا مواد را جایگزین نکنید و دقیق اندازه گیری کنید تا کوکی خوشمزه ی داشته باشید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

می توانید نوتلا را داخل سینی بریزید و در فریزر قرار دهید یا از شکلات چیپسی استفاده کنید. داخل یک کاسه آرد و بیکینگ پورد و نمک را مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید. پودر کاکائو را داخل یک کاسه الک کنید و تخم مرغ و وانیل و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها با مواد مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی براونی

سپس در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و بعد مخلوط آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه کنید و با لیسک و بدون ورز دادن خمیر را جمع کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد. می توانید برای مخلوط کردن مواد کوکی از غذاساز استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکی براونی

خمیر را از یخچال خارج کنید و به ۹ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل توپ در بیاورید و هر توپ را کمی با دست باز کنید و داخل آن شکلات مورد نظر یا نوتلا سفت شده را قرار دهید و مجدد شبیه گرد کنید و داخل پودر قند بغلطانید. سپس هر دایره کوکی را با فاصله از هم روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید بچینید. حالا برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ بگذارید تا کوکی براونی پخته شود و بعد از پخت صبر کنید تا خوب خنک شود و از روی سینی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی براونی ترکدار با شکلات

  1. می توانید بجای روغن از کره استفاده کنید.
  2. هرچقدر پودر کاکائو شما تیره تر باشد رنگ کوکی تیره تر می شود.
  3. می توانید در فر برقی و توستر نیز تهیه کنید.
  4. پودر قند باعث ترک دار شدن کوکی می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه