طرز تهیه نان مینی برگر خانگی نرم و پف دار + فوت و فن های مهم

طرز تهیه نان مینی برگر

 

نان ها جزء قسمت های بسیار هیجان بخش آشپزی هستند که شما می توانید در خانه انواع و اقسام نان ها را تهیه کنید. اما این بار می خواهیم به شما یک نان مینی برگر را یاد دهیم که فوق العاده ساده است و شما می توانید با مواد در دسترس این نان را به همراه برگر تهیه کنید و سرو کنید. شما می توانید این نان را برای فینگر فود های خود تهیه کنید زیرا همه مواد به پیمانه و گرم گفته شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان مینی برگر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان فانتزی

 

مواد لازم

آرد۵۰۰ گرم
شیر ولرم۱۵۰ میلی‌لیتر
آب ولرم۱۵۰ میلی‌لیتر
روغن مایع۶۰ میلی‌لیتر معادل ۱/۴ پیمانه
مایه خمیر۲ ق چای خوری معادل ۷ گرم
نمک۱ ق چای خوری معادل ۵ گرم
شکر۱ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری

 

طرز تهیه نان مینی برگر

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

مایه خمیر و شکر را در آب ولرم ریخته و کنار میگذاریم تا عمل آید. دقت کنید دمای آب باید به طوری باشد که وقتی دست را داخل آن فرو می کنید گرما را احساس کند ولی نسوزد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد و تهیه خمیر

تخم مرغ ،وانیل ،شیر و نمک را داخل کاسه ی بزرگی ریخته و با همزن دستی میزنیم در حد مخلوط شدن و مایه خمیر عمل آمده و نیمی از آرد را افزوده و همزده و مابقی آرد را کم کم افزوده و خمیر را ورز داده و روغن مایع را اضافه کرده و خمیر را ۱۰ دقیقه ورز داده تا نرم و لطیف شود و داخل کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل کاسه چرخانده تا سطحش چرب شود و روی خمیر را میپوشانیم تا به مدت تقریبی یکساعت در محیط آشپزخانه بماند و حجم خمیر دوبرابر شود.

مرحله سوم: پخت نان مینی برگر

خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چونه گرفته و در سینی فر که با کره چرب کنید با فاصله قرار دهید و روی خمیرها را با آب اسپری کنید و روی خمیرها را بپوشانید تا تقریبا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر استراحت کنند و حجم خمیرها دوبرابر شود و سپس کمی آرد با الک روی خمیرها پاشیده و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه قرار میدهیم تا پخته و طلایی شوند. پنج دقیقه پس از خارج کردن از فر یک پارچه ی تمیزی روی نان ها بکشید تا در حین خنک شدن نرم بمانند. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان پیتا

 

فوت و فن های دستور پخت نان مینی برگر

  1. اگر خمیر خیلی چسبنده بود می توانید مجدد آرد بزنید ولی دقت کنید خمیر نباید خیلی سنگین باشد.
  2. اگر یک کاسه آب داخل فر قرار دهید با ایحاد رطوبت باعث نرم شدن آن می شود.
  3. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ برای ۱۲ دقیقه قرار دهید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان روغنی تابه ای

 

 

 

از
2
دیدگاه