طرز تهیه دسر بلژیکی زعفرانی بسیار خوشمزه و ساده به صورت قالبی

دستور تهیه دسر بلژیکی

طرز تهیه دسر بلژیکی

 

دسر بلژیکی از جمله دسر های مدرن و بسیار خوشمزه است که با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و می توانید به راحتی و به صورت قالبی این دسر جذاب و زعفرانی را تهیه کنید. همان طور که از نام این دسر پیداست برای کشور بلژیک‌ می باشد و در بعضی از رسپی ها به نام موس بلژیکی نیژ نام برده شده است. شما می توانید این دسر زعفرانی خوش رنگ را برای مهمانی و پذیرایی خود استفاده کنید. اگر دوست دارید طعم و مزه جدیدی از دسر ها را امتحان کنید دسر بلژیکی را تهیه کنید. این دسر بافت نرم و‌‌ کرمی دارد و شما هرچقدر بیشتر زعفران اضافه کنید رنگ دسر تیره تر و زردتر خواهد شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر بلژیکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بلژیکی

  • شیر ۲ پیمانه
  • پنیر مارسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • بستنی زعفرانی ۱ پیمانه
  • دنت زعفرانی ۲ عدد
  • شکر ۳ ق فذا خوری
  • خامه فرم گرفته ۱۵۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۳ پیمانه
  • زعفران غلیظ و دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه دسر بلژیکی خوشمزه و قالبی

مرحله اول: بن ماری

ابتدا خامه قنادی را از قبل بیرون قرار دهید تا نیمه یخی شود. سپس با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. ژلاتین را روی آب سرد ریخته و صبر کنید تا اسفنجی شود، سپس روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شوپ و ذرات ژلاتین آب شود یا می توانید برای ۱ دقیقه ژلاتین را در مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

شیر و شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر خوب ذوب شود. سپس زعفران از قبل دم کرده را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه دیگر از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله سو: مخلوط کردن مواد

در ادامه پنیر و بستنی را داخل یک کاسه ریخته و با هم زن بزنید تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و شکر خنک شده را اضافه کنید و آرام آرام مواد را هم بزنید. سپس خامه قنادی را به همراه دنت و ژلاتین خنک شده اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر بلژیکی

در ادامه مواد را باید خوب فولد کنید به طوری که خامه داخل مواد خوب یکدست شود و گلوله گلوله نشود. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید. این دسر به دلیل داشتن خامه به راحتی از قالب جدا می شود. سپس مواد را داخل قالب ریخته و برای ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید و تزیین کنید. نوش‌ جان

نکات کلیدی در تهیه دسر بلژیکی مدرن

  1. می توانید از هر نوع طعم و مزه بستنی و دنت در تهیه این دسر استفاده کنید.
  2. نیازی نیست خامه خیلی فرم بگیرد زیرا برای ماسوره زدن نمی باشد در حدی که سبک شود.
  3. می توانید از قالب سیلیکونی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه