طرز تهیه دسر استوایی شیک و خوشمزه با انبه و بیسکویت به صورت قالبی

دستور تهیه دسر استوایی

طرز تهیه دسر استوایی

 

دسر استوایی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که می توانید در فصل تابستان که انبه به وفور پیدا می شود این دسر خوشمزه و شیک را برای پذیرایی تهیه کنید. دسر ها یکی از اجزای اصلی مهمانی و مجالس هستند که بعد از غذا برای هضم بهتر سرو می شوند و انواع و اقسام مختلفی دارند. شما می توانید این دسر را در انواع رینگ ها و قالب ها تهیه کنید و اگر قالبی در دسترس ندارید می توانید دسر استوایی را داخل یک قاب پیرکس تهیه کنید و در انتها با میوه دلخواه تزیین و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر استوایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر استوایی

  • انبه ۳ عدد
  • خامه قنادی ۴۰۰ گرم
  • رانی انبه ۱ قوطی
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه
  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته

طرز تهیه دسر استوایی با انبه و بیسکویت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا انبه ها را از هسته جدا کنید. باید انبه به دو نیم تقسیم کنید و پوست آن را گرفته و برش بزنید و کنار قرار دهید. ژلاتین را روی آب سرد بریزید و بگذارید تا اسفنجی شود. سپس یک کتری آب روی حرارت قرار دهید و کاسه ژلاتین روی کتری بگذارید تا ژلاتین ذوب و بن ماری شود.

مرحله دوم: هم زدن خامه

خامه قنادی را که بهتر است ۲۰ دقیقه قبل از شروع کار از فریزر خارج کنید تا حالت نیمه یخی به خود بگیرد. سپس خامه را به همراه همزن برقی با دور تند همزن بزنید تا فرم بگیرد، رانی انبه و ژلاتین را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: چیدن لایه

کف قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی یا نایلون قرار دهید و یک لایه بیسکویت پتی بور با طعم دلخواه را کف ظرف بیچنید و بعد کمی از کرم تهیه شده در مرحله دوم و کمی از انبه های خرد شده و همین طور مراحل را تکرار کنید تا ظرف پر شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر استوایی

بعد از اینکه ظرف پر شد لایه آخر را با کرم انیه و خامه پر کنید و روی آن را پر از انبه کنید. ظرف دسر را برای ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس بعد از ۲ ساعت داخل ظرف برگردانید و کاغذ یا نایلون را ازش جدا کنید و داخل ظرف سرو قرار دهید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر استوایی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

  1. می توانید برای بن ماری کردن ژلاتین از مایکروفر نیز استفاده کنید، بدین صورت که برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید.
  2. می توانید یک لایه بیسکویت کاکائویی و یک لایه ساده استفاده کنید.
  3. بهتر است برای برش دادن دسر آن را برای ۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد برش بزنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه