طرز تهیه همبرگر حرفه ای رستورانی خوشمزه و خانگی اصل آلمان

طرز تهیه همبرگر ذغالی , طرز تهیه همبرگر در فر , hamberger , ilfv'v

 

یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین غذاهای فست فودی محسوب می شود که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته شده است. محبوبیت همبرگر در جهان خیلی زیاد است و به همین دلیل برگرهای دیگر مثل چیز برگر ، چیکن برگر و … به وجود آمدند.

همبرگر در کشور عزیزمان ایران هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردا است و از غذاهای فست فودی محسوب می شود که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که آن را نپسندد. در صورتی که منع مصرف گوشت دارید می توانید همبرگر را با سویا درست کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر همبرگر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری همبرگر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی همبرگر با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
تخم مرغ۱ عدد
نان همبرگر۴ عدد
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
آرد سوخاری۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر

ابتدا پیاز را پوست میگیریم سپس آنرا میشوییم و با قسمتی از رنده که خوب پیاز را ریز ریز می کند رنده می کنیم و در صافی میریزیم و با قاشق رو ی پیاز را فشار میدهیم تا کاملا آب آن خارج شود ( می توانید با فشار دست آب پیاز را بگیرید. )

در ادامه پوست سیر را می گیریم و آنرا هم با رنده ریز رنده می کنیم. گوشت چرخ کرده ( بهتر است از گوشتی استفاده کنید که چربی زیادی نداشته باشد ) را روی سطح صافی مانند تخته گوشت پهن می کنیم سپس پیاز ، سیر رنده شده را روی گوشت میریزیم.

در ادامه تخم مرغ را در کاسه ای کوچک می شکنیم ( برای اینکه مطمئن شویم تخم مرغ سالم است ) و روی گوشت میریزیم سپس مقداری  نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و گوشت را به همراه موادی که روی آن ریخته ایم خوب ورز میدهیم

پس از آنکه مایه همبرگر را خوب ورز دادیم آرد سوخاری را کم کم روی آن می پاشیم و مخلوط می کنیم ( اگر دیدیم که مایه همبرگر هنوز شل است می توانیم یک قاشق دیگر آرد سوخاری اضافه کنیم ) تا مواد منسجمی با بافت کمی سفت داشته باشیم.

البته این نکته نیز بسیار مهم است که اگر آرد سوخاری به مقدار زیادی روی مواد بریزیم در پایان همبرگر سفتی خواهیم داشت. مایه همبرگر را به ۴ قسمت تقسیم میکنیم و هر۴ قسمت را با دست گرد میکنیم و پلاستیک فریزر را از وسط نصف میکنیم

و روی تخته آشپزخانه میگذاریم و هر قسمت از همبرگر را روی یک نصف پلاستیک میگذاریم و با دست آن را بشکل یک دایره پهن میکنیم،(دقت کنید نه خیلی پهن باشد که داخل آن سرخ نشود و نه آنفدر نازک که زود همبرگر بسوزد)

و روی آن نیز پلاستیک میکشیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار میدهیم. سپس داخل تابه روغن بسیار کمی میریزیم و حرارت را کم میکنیم تا به مرور زمان داغ شود سپس روی پلاستیک همبرگر را بر میداریم

و سریع آن را داخل تابه می گذاریم ، ابتدا کمی گوشت آب می اندازد کمی حرارت را بیشتر میکنیم تا آب آن خشک شود و همبرگر سرخ شود ، سپس همبرگر را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

شما اگر کباب پز نیز داشته باشید میتوانید از آن استفاده کنید. در آخر که همبرگرها سرخ شدن به تعداد آنها نان باگت آماده میکنیم و داخل آن را سس میزنیم(هر نوعی که تمایل دارید)و با همبرگر،خیارشور،کاهو و گوجه پر میکنیم و نوش جان میکنید.

فوت و فن های دستور پخت همبرگر

گوشت مخصوص همبرگر

معمولا برای تهیه همبرگر از گوشت گوساله استفاده می شود ، زیرا گوشت گوساله یکدست تر از گوشت گوسفندی است و حاوی چربی کمتری است. البته این دلیل نمی شود که نتوانید با گوشت گوشفندی همبرگر درست کنید.

جالب است بدانید که بهترین سرآشپزهای دنیا معتقدند برای داشتن همبرگری لذیذ و خوشمزه باید از ترکیب گوشت گوساله و گوشت گوسفندی استفاده کرد. زیرا اگر گوشت همبرگر کاملا بدون چربی باشد همبرگر شما خشک می شود.

مثلا اگر می خواهید ۱ کیلوگرم گوشت را برای همبرگر مصرف کنید باید از ۲۰۰ گرم گوشت گوسفندی و ۸۰۰ گرم گوشت گوساله استفاده کنید. با این ترکیب همبرگر شما در پایان پخت چرب نمی شود ، ضمن اینکه بافت نرم و لذیذ آن حفظ می شود.

البته مهم ترین قسمت برای انتخاب گوشت همبرگر انتخاب یک گوشت تازه و با کیفیت است زیرا اگر گوشت مانده باشد روی کیفیت برگر شما تاثیر منفی می گذارد. مطمئن باشید تمام برگر فروشی هایی که اسم و رسمی برای خود دارند از مواد با کیفیت و تازه استفاده می کنند.

همچنین ببینید

سیب زمینی سرخ کردهفلافل خوزستانیسوسیس بندریکباب ترکی

طرز تهیه همبرگر حرفه ای رستورانی خوشمزه و خانگی اصل آلمان
3.9 (78.71%) 341 votes