طرز تهیه باقلا قاتق با مرغانه رشتی فوق العاده خوشمزه و ساده برای دو نفر

دستور پخت باقلا قاتق با مرغانه

طرز تهیه باقلا قاتق با مرغانه

 

باقلا قاتق با مرغانه یکی از غذا های رشتی و شمالی می باشد که فوق العاده خوشمزه و ساده است و با پاچ باقلا یا همان لوبیای کشاورزی تهیه می شود و شما می توانید به راحتی این غذا را در خانه تهیه کنید زیرا با مواد بسیار در دسترس و آسان تهیه می شود. شما می توانید از باقالی تازه یا خشک استفاده کنید  و یا در فصل پاچ باقلا آن را تهیه و بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید. تنوع غذایی در شمال کشور بسیار بالا می باشد و طعم آن برای بیشتر ذائقه ها مناسب و دوست داشتنی است. منظور از مرغانه تخم مرغ است که شما می توانید از تخم مرغ محلی نیز استفاده کنید. اگر به دنبال یک غذای ساده و دو نفره هستید این پست را دنبال کنید و می توانید بنا به تعداد افراد خانواده مقدار مواد را نسبت بگیرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقلا قاتق با مرغانه به سبک رشتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باقلا قاتق با مرغانه برای دو نفر

  • لوبیا کشاورزی ۱ پیمانه
  • سیر ۴ حبه
  • شوید خشک ۳ ق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه باقلا قاتق با مرغانه با شوید خشک بسیار خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی لوبیا کشاوزی

شما می توانید از لوبیا کشاوزی تازه استفاده کنید که زمان پخت شما را سریع تر می کند و یا می توانید لوبیا کشاورزی خشک تهیه کنید و برای ۱۲ ساعت خیس کنید. بعد از ۱۲ الی ۲۴ ساعت لوبیا ها نرم شدند و پوست نازک آن ها را می توانید با یک چاقو تیز بگیرید و از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه داخل یک قابلمه مسی یا گمج که مخصوص تهیه غذا های رشتی می باشد کمی کره و روغن مایع بریزید و صبر کنید تا کره ذوب شود و بعد سیر ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید. می توانید به دلخواه از سیر تازه یا خشک نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: افزودن مواد

در دامه لوبیا کشاورزی خرد شده را به همرها ۱ ق چای خوری زردچوبه اضافه کنید و کمی با سیر تفت دهید، نباید مواد را بیش از اندازه تفت دهید وگرنه عطر و بوی سیر از بین می رود. در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه را به همراه شوید اضافه کنید و حدود ۲ لیوان آبجوش روی مواد بریزید و بگذارید تا لوبیا ها پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم: افزودن مرغانه

در ادامه شما برای افزودن مرغانه می توانید به دو روش عمل کنید. یا اینکه مرغانه را جدا نیمرو کنید و روی خورش قرار دهید و یا به روش اصلی می توانید تخم مرغ ها را داخل خورش بشکنید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا خورشت جا افتاده و مرغانه ها پخته شود و در انتها با سیر ترشی و پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه باقلا قاتق با مرغانه و لوبیا کشاوزی خشک و تازه

  1. شوید را نباید زیاد تفت دهید وگرنه تلخ می شود.
  2. شما می توانید به دلخواه از شوید تازه یا خشک استفاده کنید ولی عطر شوید خشک بیشتر می باشد.
  3. برای هر نفر باید ۱/۲ پیمانه  لوبیا در نظر بگیرید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه