طرز تهیه مشکوفی قالبی زعفرانی و ساده با طعم فوق العاده عالی برای 4 نفر

دستور تهیه مشکوفی قالبی

طرز تهیه مشکوفی قالبی

 

مشکوفی قالبی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک دسر سنتی ایرانی با چند قلم مواد می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه و برای مهمانی بدون نیاز به ژله و ژلاتین این دسر را به صورت قالبی تهیه کنید. شما می توانید از قالب های مختلف برای تهیه این دسر استفاده کنید. مشکوفی یک دسر خوشمزه می باشد که با نشاسته و شیر تهیه می شود و شما می توانید کل مواد را زعفرانی تهیه کنید و یا می توانید به صورت ساده و زعفرانی این دسر خوشمزه و مقوی را تهیه کنید. این دسر در قدیم برای مازندران بوده است ولی امروزه در بیشتر شهرهای ایران تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه مشکوفی قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مشکوفی قالبی

  • نشاسته ذرت ۴ ق غذا خوری
  • شیر ۴ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • گلاب ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه مشکوفی قالبی زعفرانی و ساده در دو رنگ برای مهمانی

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا باید نشاسته ذرت را با شکر و شیر خوب باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و با همزن دستی باید مداوم برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود. دقت کنید میزان شکر به شما بستگی دارد این میزان گفته شده شیرینی متعادلی را به شما می دهد و اگر دوست دارید کم شیرین تر باشد می توانید کمتر و برعکس عمل کنید.

مرحله دوم: افزودن کره و گلاب

به هم زدن ادامه دهید تا کم کم مخلوط فوق غلیظ شود. سپس باید کره و وانیل و گلاب را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا مواد مخلوط شوند و مجدد مواد غلیظ شوند. زمانی که مشکوفی حباب های درشت زد یعنی به غلظت رسیده است و باید به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله سوم: تهیه مشکوفی قالبی

حالا باید به دلخواه به یک قسمت کمی زعفران دم شده اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ بگیرید و رنگ بعدی را ساده نگه دارید و یا از پودر کاکائو استفاده کنید. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مواد ساده یا زعفرانی را داخل قالب بریزید و ابتدا برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال سپس خارج کنید و رنگ بعدی را بریزید و بعد قالب را برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس لبه های دسر را با دست جدا کنید تا دسر از قالب و لبه جدا شود، نیاز به استفاده از چاقو نیست. سپس روی قالب دیس قرار دهید و دسر را برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مشکوفی قالبی برای مهمانی با نشاسته ذرت

  1. می توانید مواد را به صورت تک رنگ ساده یا زعفرانی یا کاکائویی استفاده کنید.
  2. می توانید این دسر را هم داغ و هم سرد سرو کنید.
  3. برای اندازه گیری می نوانید از یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه