طرز تهیه پیراشکی پنیری ساده و مجلسی شیک برای مهمانی + ویدیو

دستور پخت پیراشکی پنیری

طرز تهیه پیراشکی پنیری

 

پیراشکی پنیری یکی از انواع پیراشکی ها می باشد که فوق العاده می باشد که می توانید به راحتی با چند قلم مواد در خانه تهیه کنید این پیراشکی اصالتا برای کشور ترکیه می باشد ولی با ذائقه ما بسیار هماهنگ است. پیراشکی پنیری یک ایده خوشمزه برای تولد ها و مهمانی می باشد که در کنار آن یک خمیر فوق العاده نرم و خوش طعم به شما یاد خواهیم داد. شما می توانید پیراشکی پنیری را برای شام یا صبحانه یا عصرانه خوشمزه تهیه کنید و اگر دوست دارید برای یک مهمانی جذاب آن را آماده کنید از روبان و برگه مخصوص پیراشکی همانند عکس استفاده کنید و آن را تزیین کنید. شما می توانید این آموزش را به همراه یک ویدیو که در انتهای پست است مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی پنیری ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی پنیری بدون فر

  • آرد ۱ پیمانه
  • نمک ۱ ق مربا خوری
  • شکر ۲ ق مربا خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • آب ولرم ۱/۲ پیمانه

مواد میانی پیراشکی

  • پنیر خامه ای ۱ بسته
  • جعفری تازه ۱ ق غذا خوری
  • سیاه دانه به دلخواه

طرز تهیه پیراشکی پنیری  ترکیه ای ساده و خوش طعم

مرحله اول: مخلوط کردن

ابتدا باید خمیر را تهیه کنید در این رسپی اصلا از خمیر مایه استفاده نمی شود و به همین دلیل بسیار راحت است و نیازی به زمان استراحت ندارد. داخل یک کاسه گود آرد را به همراه نمک و شکر و روغن مایع بریزید و بعد آب ولرم را کم کم اضافه کنید تا مخلوطی یکدست بدست بیاید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه مواد را شروع به مخلوط کردن کنید تا یک خمیر نرم و یکدستی بدست بیاید. دقت کنید اگر خمیر خیلی سفت کمی آب و اگر شل شد از آرد استفاده کنید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا کاملا نرم و لطیف شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه پنیر خامه ای را بریزید و به آن جعفری ساطوری شده و کمی سیاه دانه اضافه کنید و تا یکدست شود. می توانید به دلخواه کمی پنیر چدار نیز استفاده کنید. از مواد پنیری با قاشق بردارید گرد کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه پیراشکی پنیری

خمیر را به چانه مساوی تقسیم کنید و هر چانه را با کمک وردنه باز کنید و از هر گلوله پنیر داخل آن قرار دهید و خمیر را مانند فیلم به شکل پیراشکی مدل دهید و لبه های آن را با چنگال خوب فیکس کنید. داخل یک تابه روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود و بعد هر پیراشکی را داخل روغن سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی پنیری

  1. خمیر را زیاد سفت نکنید وگرنه خشک می شود.
  2. می توانید پیراشکی پنیری را داخل فر تهیه کنید تا رژیمی تر باشد.
  3. می توانید مواد میانی را با پنیر دلخواه خود تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه