طرز تهیه پیراشکی میکری فوری و آسان با کالباس مناسب برای مهمانی

دستور پخت پیراشکی میکری

طرز تهیه پیراشکی میکری

 

پیراشکی میکری یکی از غذاهای جدید  و ساده است که در عرض ۲ دقیقه تهیه و پخت می شود و می توانید برای روز های که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید و یا می خواهید یک فینگرفود جدید و فوری را تهیه کنید پیراشکی میکری را در ذهن داشته باشید تا بتوانید به سرعت آن را آماده کنید. اما مواد میانی این پیراشکی میکری کاملا سلیقه ای و ساده است و می توانید به دلخواه خود تغییر دهید و با مواد دلخواه خود این پیراشکی را تهیه کنید. پیراشکی میکری بافتی شبیه به کیک مرغ یا گوشت دارد ولی با ضخامت کمتر و برشته تر که می توانید آن را امتحان کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی میکری سه سوته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی میکری ساده و خوشمزه

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میاتی

  • سوسیس ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • ذرت ۱/۴ پیمانه
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی میکری با سوسیس

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی بزنید تا مواد مخلوط شود می توانید از چنگال نیز برای هم زدن استفاده کنید. در ادامه در روغن مایع را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر پیراشکی میکری

در ادامه ماست را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و به تدریج را مواد الک کنید و مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود. ساندویچ ساز را به برق بزنید و با فرچه مخصوص آشپزی چرب کنید و بگذارید تا گرم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید سوسیس را خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود و بعد فلفل دلمه خرد شده و ذرت را اضافه کنید و هم مواد را کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم: پخت پیراشکی میکری

مقداری از مایه پیراشکی را داخل خانه های ساندویچ ساز بریزید و کمی مواد میانی و پنیر پیترا داخل آن ریخته و مجدد کمی مایه پیراشکی بریزید تا روی مواد میانی را پوشش دهد. درب ساندویچ ساز را برای ۵ الی ۷ دقیقه زمان دهید تا پیراشکی ها طلایی شود و با کمک کفگیر از ساندویچ ساز جدا کنید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی میکری

  1. می توانید بجای سوسیس از مرغ ریش شده و یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  2. افزودن پنیر پیتزا سلیقه ای می باشد.
  3. نکته مهم برای تهیه این پیراشکی این است که نباید مواد را داخل دستگاه بیش از اندازه بریزید و تا در زمان پخت از ظرف بیرون نریزید.
  4. این پیراشکی هر چقدر نازک تر باشد برشته و خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه