طرز تهیه کوکو ماست مجلسی ساده و خوشمزه بدون گوشت

طرز تهیه کوکو ماست

 

یکی از کوکو های ساده و خوشمزه می باشد شاید برای شما هم جالب به نظر برسد که با ماست هم بتوان کوکو تهیه کرد. این کوکوی بسیار خوشمزه با ماست چکیده و سبزیجات تهیه می شود و به دلخواه می توانید سبزیجات داخل آن را تغییر دهید. شما می توانید کوکو ماست را همراه با نان و یا برنج به عنوان وعده اصلی میل کنید. کوکو ماست یک کوکو ساده، مقوی و بسیار خوشمزه است که با افزودن مقداری زعفران رنگ آن خوش رنگتر می شود. امروز در پارسی دی کوکو ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماست چکیده۱ پیمانه
هویج۳ عدد
تخم مرغ۶ عدد
تره۲۵۰ گرم
زعفران۱/۲ ق چای خوری
آرد گندم۱ ق سوپ خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو ماست و زعفرون

مرحله اول: آماده سازی سبزیجات

ابتدا تره را را پاک کرده و خوب بشورید سپس به صورت ساطوری ریز کنید. هویج را نیز پوست گرفته و یا رنده و یا به صورتی مکعبی خیلی ریز خرد کنید. زعفران را خوب بسابید و با مقداری یخ اجازه دهید تا خوش رنگ شود.

مرحله دوم: تهیه مواد کوکو ماست

داخل یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و با چنگال و یا همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ماست و نمک و فلفل سیاه را به همراه زعفران دم کرده افزوده و هم بزنید سپس تره خرد شده را به همراه هویج مکعبی افزوده و هم بزنید در ادامه آرد را نیز افزوده و هم زده تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: تهیه کوکو ماست و هویج روی گاز

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس مواد کوکو ماست را داخل تابه ریخته و اولش در تابه را بگذارید تا کوکو خودش را بگیرد سپس بعد از گذشت ۱۰ دقیقه که کوکو ماست خودش را گرفت در تابه را بردارید و اجازه دهید تا کوکو ماست سرخ شود سپس کوکو را برگردانید تا طرف دیگر کوکو نیز سرخ شود و به دلخواه برش بزنید و به همراه نان میل کنید.

مرحله چهارم: تهیه کوکو ماست در فر

داخل یک تابه مخصوص فر کمی روغن ریخته و با کمک قلمو خوب چرب کنید سپس مایه کوکو را داخلش ریخته و کوکو را در دمای ۱۸۰ بمدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا پخته شود در انتهای پخت روی فر را روشن کرده تا سرح کوکو ماست نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو ماست

  1. در حین پخت روی گاز حتما دما کم باشد تا کوکو ماست مغز پخت شود.
  2. به دلخواه می توانید فلفل دلمه یا بادمجان نیز به کوکو ماست را اضافه کنید.
  3. حتما از ماست چکیده استفاده کنید.
  4. به دلخواه اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید دو حبه رنده شده اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه