طرز تهیه پنکیک ماچا رژیمی با آرد جو و شیر برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک ماچا

 

یکی از انواع پنکیک ها می باشد که به دلیل خواص ماچا بسیار رژیمی است و می توانید به راحتی آن را تهیه و میل کنید. ماچا در واقع یک نوع چای سبز که اصالت آن برای چین می باشد. این چای بسیار خوش عطر و بو است و به دلیل کشت خاص آن که باید در سایه باشد و خواص خوب آن امروزه بسیار ترند شده است. پنکیک از دسته پیش غذاهای هستند که می تواند یک صبحانه مقوی و یا عصرانه کامل باشند زیرا از تخم مرغ و آرد و شیر استفاده می شود. شما می توایند این پنکیک را به صورت گیاهی نیز تهیه کنید برای این کار از شیر بادام استفاده کنید. اما ماچا برای بالا بردن سوخت و ساز بدن مفید است، سوزاندن چربی اضافه، ضد التهاب و پایین آوردند قند است و برای کسانی که دیابت دارند با مشورت پزشک گزینه بسیار خوبی است. ماچا دارای کافیئین می باشد ولی در مقایسه با قهوه میزان آن بسیار کم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک ماچا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

موز۱ عدد
پودر ماچا۳ ق غذا خوری
آرد جو دو سر۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
روغن نارگیل۲ ق غذا خوری
شیر۱/۲ پیمانه

طرز تهیه پنکیک ماچا با موز و آرد جو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا موز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل کاسه بریزید و با چنگال خوب له کنید. می توانید همه مواد را داخل میکسر یا غذاساز ریخته و همه مواد را پوره کنید. ولی اگر غذاساز ندارید ابتدا موز را پوره کرده و داخل کاسه بریزید و به آن پودر ماچا را اضافه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بزنید تا از لختگی خارج شوند. سپس به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. اگر از غذاساز استفاده می کنید نیازی نیست تخم مرغ ها را جداگانه بزنید. در ادامه روغن را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه پنکیک ماچا

در ادامه شیر را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن آرد می باشد. آرد را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید. غلظت مواد باید مانند ماست شل باشد. اگر خیلی شل بود آرد بیشتری بزنید و اگر سفت شد کمی شیر اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پنکیک ماچا

داخل یک تابه مقداری کره ریخته و یا فقط با کمی کره چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود. با ملاقه از مواد برداشته و داخل تابه بریزید و صبر کنید تا حباب بزند. سپس برگردانید و صبر کنید تا طرف دیگر نیز پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک ماچا رژیمی

  1. برای سرو می توانید از کمی عسل استفاده کنید.
  2. می توانید موز را حذف کنید ولی باعث خوشمزه تر شدن پنکیک می شود.
  3. در صورت دلخواه می توانید کمی پودر دارچین ینز به مواد اضافه کنید.
  4. پودر ماچا را از عطاری یا لوازم قهوه فروشی می توانید تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه