طرز تهیه شیر توت فرنگی خانگی خوشمزه و سالم با عسل

طرز تهیه شیر توت فرنگی

 

یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و جذاب که پر از خواص و دارای ویتامین های مختلف است. توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین میوه های فصل بهار است که با آن انواع مرباها و اسموتی و کیک ها تهیه می شود. توت فرنگی دارای خواص زیادی می باشد که از آنها می توان به سرشار از آنتی اکسیدان و محافظت از قلب اشاره کرد همچنین توت فرنگی به خاطر داشتن رنگ قرمز آن حاوی آنتوسیانین است که وظیفه حفاظت از سیستم گردش خون را دارد، توت فرنگی فشار خون را تنظیم می کند زیرا حاوی اسید الاگیگ است و به افراد مبتلا به دیابت نوع دو نیز بسیار کمک می کند، توت فرنگی به واسطه داشتن ویتامین c از سیستم ایمنی بدن نیز مراقبت می کند و بسیار خواص غیر قابل شمارش دارد. حالا توت فرنگی پر خواص را با شیر ترکیب کنیم یک مخلوط بی نظیر و مقوی بدست آید که برای رشد کودکان نیز بسیار مفید است.امروز در پارسی دی شیر توت فرنگی با عسل را به شما آموزش خواهیم داد حتما در منزل برای خود و خانواده تهیه کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۱.۵ فنجان
شیر۲ لیوان
عسل۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیر توت فرنگی

مرحله اول : آماده سازی توت فرنگی

توت فرنگی را داخل لگن ریخته و برگ آن ها را جدا کنید و بهتر است برای طعم بهتر در این نوشیدنی توت فرنگی های خراب را جدا کنید و یا اگر تکه از آنها خراب را با چاقو بگیرید سپس روی توت فرنگی آب سرد ریخته و بگذارید در حالت برای چند دقیقه بماند چند بار آبکشی کنید تا کاملا تمیز شوند برای شستن توت فرنگی برای مدت طولانی داخل آب نگه ندارید زیرا توت فرنگی آب را سریع به خودش جذب می کند و زود فاسد می شود.توت فرنگی را داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود.

مرحله دوم : میکس کردن مواد

توت فرنگی را با شیر داخل مخلوط کن یا میکسر یا با کمک بلندر گوشتکوب ریخته و اجازه دهید تا مواد کاملا یکدست و توت فرنگی ها پوره شوند وقتی به این مرحله رسیدید عسل را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط یکدست شود سپس در لیوان سرو ریخته و به دلخواه با اسکوپ بستنی یا تکه ها توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیر توت فرنگی

  1. اضافه کردن عسل کاملا اختیاری می باشد می توانید حذف کنید در آن صورت شیر توت فرنگی رژیمی تری خواهید داشت.
  2. می توانید بجای شیر از شیر نارگیل نیز استفاده کنید تا این نوشیدنی مقوی تر شود.
  3. بجای عسل می توانید از ارده شیره یا خرما بدون پوست نیز استفاده کنید.
  4. در حدی مواد باید میکس شوند که تکه از دانه توت فرنگی در این نوشیدنی دیده نشود.
  5. می توانید توت فرنگی ها را بمدت ۳۰ دقیقه داخل فریرز ریخته سپس میکس کنید در این صورت نوشیدنی خنکی خواهید داشت.
  6. به دلخواه می توانید موز نیز با مخلوط فوق اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه