طرز تهیه بستنی گردویی خانگی ساده و خوشمزه با خامه و ثعلب

طرز تهیه بستنی گردویی

 

یکی از انواع بستنی ها می باشد که به واسطه داشتن گردو بسیار مقوی و خوشمزه بوده شما می توانید این بستنی را به دو صورت شکلاتی یا ساده وانیلی تهیه کنید و برای گرمای این روزهای تابستان بسیار مناسب است. تهیه بستنی در منزل کار بسیار ساده و در عین حال لذت بخشی می باشد اگر دوست دارید بستنی خوشمزه و کشداری داشته باشید بهتر است از کمی ثعلب استفاده کنید که به راحتی در عطاری ها موجود است با کمی حوصله شما می توانید یک بستنی گردویی فوق العاده خوشمزه در تابستان تهیه کنید و اسکوپ زده و با نان بستنی یا کمی سس شکلاتی و گردو تزئین کنید. امروز در پارسی دی بستنی گردویی خانگی ساده با خامه و ثعلب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۵۰۰ میلی لیتر
خامه۲۶۰ گرم
پودر شکر۳۵۰ گرم
گردو چرخ کرده۱۲۰ گرم
وانیل۱/۲ ق چای خوری
ثعلب۱ ق مربا خوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی گردویی خانگی با خامه و ثعلب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گردو را اندازه کنید و خرد کنید سپس داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و بگذارید تا خوب چرخ شود و یا له شود سپس شکر را نیز آسیاب کنید می توانید از شکر دانه ریز نیز استفاده کنید ولی پودر شکر بافت بهتری به بستنی می دهد.

مرحله دوم: جوشاندن

در ادامه شیر را به همراه شکر مخلوط کنید و هم بزنید سپس روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود و کاملا حل شود سپس این مخلوط را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک و ولرم شود.

مرحله سوم: افزودن ثعلب

حالا ثعلب و وانیل را داخل یک کاسه یا ظرف بزرگ ریخته و هم بزنید سپس مخلوط شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید اگر مواد گلوله شد حتما از صافی عبور دهید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه مواد گردویی

حالا شکلات تخته ای را خرد کنید و بن ماری کنید یعنی روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ذوب شود سپس خامه را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرید و بعد شکلات خنک شده را به همراه گردو اضافه کنید و هم بزنید و این مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله پنجم: تهیه بستنی گردویی

حالا مواد بستنی مرحله سوم را داخل یک ظرف ریخته و داخل فریزر قرار دهید و زمانی که سفت شده آن را از فریزر بیرون بیاورید و هم بزنید سه بار این کار را تکرار کنید و برای سومین بار که از یخچال خارج می کنید مخلوط خامه و گردو و شکلات را اضافه کنید و هم بزنید سپس بستنی را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد اسکوپ بزنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه بستنی گردویی

  1. شما می توانید بستنی را هم با ثعلب و هم بدون ثعلب استفاده کنید ولی افزودن ثعلب باعث کشدار شدن بستنی می شود.
  2. می توانید به دلخواه از مغزهای دیگر نیز در تهیه این بستنی استفاده کنید.
  3. بهتر است بستنی یک شب در فریزر بمان تا خودش را کاملا بگیرد.
  4. خامه و شیر بهتر است پر چرب باشد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه