طرز تهیه پیراشکی انگشتی ساده بدون فر با 3 قلم مواد در 10 دقیقه

طرز تهیه پیراشکی انگشتی

 

پیراشکی انگشتی یکی از روش های تهیه پیراشکی می باشد که شما می توانید با ۳ قلم مواد این پیراشکی فوری را تهیه کنید. این پیراشکی به دلیل این که سایز ریزی دارد به پیراشکی انگشتی یا لقمه ای معروف است و شما می توانید برای عصرانه و مهمانی ها تهیه کنید و یک شیرینی راحت و سریع آماده کنید. بیشتر رسپی های پیراشکی ها با خمیر مایه تهیه می شود که زمانی برای استراحت و عمل آمدن دارد ولی این پیراشکی با ترکیب ماست و بیکینگ پودر تهیه می شود و چون در انتها روی مواد سس شکلاتی ریخته می شود نیازی به شکر ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی انگشتی ساده و سریع در ۱۰ دقیقه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی انگشتی ساده و سریع

آرد۷ ق غذا خوری
ماست۷ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
سس شکلاتیبرای تزیین

طرز تهیه پیراشکی انگشتی خوشمزه و راحت بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید آرد را الک کنید. ماست و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و صبر کنید تا کمی پف کند و بعد آرد را باید اضافه کنید و هم بزنید. مایه پیراشکی انگشتی حاضر شده است، اگر زمان دهید می توانید برای پف بیشتر نیم ساعت زمان دهید و یا می توانید همان موقع شروع به سرخ کردن مواد کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن پیراشکی انگشتی

مواد پیراشکی را باید داخل یک قیف یک بار مصرف بریزید. داخل یک شیرجوش باید روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سر قیف را سوراخ کنید و قیچی را کمی داخل روغن بزنید تا چرب شود و بعد فشار دهید و همانند تهیه بامیه مواد را داخل روغن قیچی کنید و صبر کنید تا طلایی و سرخ شوند.

مرحله سوم: تهیه پیراشکی انگشتی

در ادامه باید پیراشکی های سرخ شده را روی کاغذ روغن گیر قرار دهید و در انتها برای سس شکلاتی یا پودر قند و حتی عسل روی پیراشکی ها بریزید و سرو کنید. پیراشکی انگشتی ما حاضر شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پیراشکی انگشتی فوری و خوشمزه بدون خمیر مایه و استراحت

  1. ماست ترش و آبدار نباشد و باید از ماست چکیده استفاده کنید.
  2. میزان آرد را نباید بیشتر بریزید.
  3. اگر قیف یک بار مصرف ندارید می توانید مواد را داخل یک نایلون ریخته و ته نایلون را سوارخ کنید و یا حتی می توانید از مواد با قاشق بردارید و داخل روغن داغ سرخ کنید.
  4. می توانید به دلخواه کمی شکلات تخته ای را بن ماری کنید و در انتها ۱ ق غذا خوری روغن بزنید و روی پیراشکی ها بریزید و سرو کنید.
  5. از آرد سفید قنادی برای تهیه این پیراشکی استفاده کنید.
  6. حرارت موقع سرخ کردن باید ملایم باشد تا پیراشکی ها مغز پخت شوند و با قاشق روی پیراشکی روغن داغ بریزید تا پف کند.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه

  • الهه ۱ سال پیش

    خیلی راحت و خوشمزه بود دستتون درد نکنه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ