طرز تهیه خاگینه سیب و گردو خوشمزه و شیک در فر و قالب سیلیکونی

طرز تهیه خاگینه سیب

 

خاگینه سیب یکی از خاگینه های بسیار خوشمزه و ساده و شیک می باشد که شما می توانید این خاگینه خوشمزه را در خانه به کمک یک قال سیلیکونی تهیه کنید و برای مهمانی ها خود سرو کنید و یا می توانید خاگینه سیب و گردو را برای مهمانی ها ماه رمضان نیز تهیه کنید و یک پذیرایی شیک داشته باشید. این خاگینه در فر تهیه می شود و بعد از پخت داخل شربت زده می شود و برای تزیین می توانید از پودر پسته استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خاگینه سیب و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خاگینه سیب و گردو

آرد۲ پیمانه
کره۶۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر۳ ق س خوری
ماست۱ ق س خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی خاگینه سیب

سیب۱ عدد
گردو۲ ق سوپ خوری
شکر۲ ق سوپ خوری
دارچین۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۱.۵ پیمانه
آب۱ پیمانه
آب لیموترش تازه۱ ق چای خوری
زعفران۱ ق چای خوری

طرز تهیه خاگینه سیب خوشمزه و ساده با شربت

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید برای این کار، آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار داده تا شکر حل شود و به جوش آید. آبلیمو و زعفران را افزوده و پس از ۵ دقیقه از روی حرارت برداشته و کنار قرار دهید تا از داغی بیفتد.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید، سیب را پوست کنده و با رنده ی ریز رنده کرده ، شکر و دارچین را رویش پاشیده و روی حرارت ملایم قرار داده تا شکر حل شود و به خورد سیب رود و کمی کاراملی شود و از روی حرارت برداشته و گردو را افزوده و همزده و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه خمیر خاگینه سیب

کره ی به دمای محیط رسیده، ماست، بکینگ پودر،نمک، تخم مرغ و شکر را داخل کاسه ریخته و همزده و آرد را اضافه و مواد را همزده و خمیر راجمع کنید و نباید ورز دهید چون به روغن افتاده و روی خمیر را پوشانده و نیم ساعت در محیط استراحت دهید و از خمیر گلوله هایی به اندازه ی گردو برداشته و گرد کنید و داخل قالب سیلیکونی تک نفره که با کره یا روغن جامد کمی چرب کرده قرار دهید، با ته استکان که داخل آرد زده شده داخل خمیر را گود کنید تا بتوانید مواد میانی را داخل آن قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت خاگینه سیب

۱ ق چ از مواد میانی در وسط خمیر قرار دهید و کمی خمیر روی مواد قرار دادم و دولبه ی خمیر را به هم ببندید. می توانید مقداری خمیر به اندازه ی گردو برداشته و در دست گرد کرده و از مواد میانی داخل خمیر قرار داده و خمیر را جمع کرده و بعد داخل قالب سیلیکونی به آرامی فشرده کنید و یا در سینی فر چرب شده چیده و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه ی به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه قرار داده تا پخته و زیر خاگینه ها طلایی شود و از فر خارج کرده و شهد خنک را روی خاگینه های داغ ریخته و نیم ساعت کنار گذاشته تا شربت به خورد خاگینه رود و با پودر پسته تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خاگینه سیب و گردو

  1. از آرد سفید شیرینی پزی استفاده کنید.
  2. افزودن آبلیمو مانع شکرک زدن شربت می شود.
  3. می توانید به دلخواه از مغز های مختلف استفاده کنید.
  4. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خاگینه سیب و گردو خوشمزه و شیک در فر و قالب سیلیکونی
5 (100%) 1 votes