طرز تهیه شیرینی خشک مجلسی با 2 قلم مواد ساده و خوشمزه در تابه

دستور پخت شیرینی خشک مجلسی

طرز تهیه شیرینی خشک مجلسی

 

شیرینی خشک مجلسی یکی از انواع شیرینی نوروزی می باشد که فوق العاده ساده است زیرا قرار است فقط با ۲ قلم مواد این شیرینی را تهیه کنید. شما می توانید این شیرینی را داخل قیف ریخته و در تابه و بدون داشتن فر آن را طبخ کنید و در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. شیرینی های خشک در عید بسیار محبوب است ولی این شیرینی به قدری خوشمزه است که می توانید برای مهمانی و دورهمی به راحتی در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید. این شیرینی را می توانید در طعم های مختلف تهیه کنید. در انتهای این پست یک ویدیو آموزشی تهیه شده است که می توانید به راحتی این شیرینی را طبخ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی خشک مجلسی در تابه به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی خشک مجلسی

  • شکلات تخته ای سکه ۵۰ گرم
  • آرد ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی خشک مجلسی با ۲ قلم مواد

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

شما می توانید برای تهیه این شکلات از انواع شکلات ها با طعم های مختلف استفاده کنید تا شیرینی ها رنگی متفاوتی داشته باشید. یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. شکلات سکه ای یا تخته ای را داخل کاسه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکلات ذوب شود. می توانید از مایکروفر نیز برای ذوب کردن شکلات می توانید استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر شیرینی

وقتی شکلات بن ماری شد از روی حرارت بردارید و با یک الک کوچک کم کم آرد به شکلات اضافه کنیدو هم بزنید تا یک خمیر یکدست بدست بیاید. خمیر باید نرم باشد چون قرار است خمیر با ماسوره تهیه شود باید نرم باشد تا از ماسوره خارج شو، پس بیش از اندازه آرد اضافه نکنید.

مرحله سوم: ماسوره زدن شیرینی خشک مجلسی

در ادامه مواد شیرینی را داخل قیف بریزید. کف تابه مورد نظر که قرار است پخت شیرینی در آن انجام شود را با کمی فرچه آشپزی چرب کنید و با دستمال روغن اضافی آن را بگیرید. حالا ماسوره را فشار دهید و به شکل های مختلف این شیرینی را داخل تابه پایپ کنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی خشک مجلسی در تابه

تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و درب تابه را بگذارید و با حرارت کم اجازه دهید تا زیر شیرینی کمی طلایی شود. بعد از ۱۰ دقیقه شیرینی را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید. سپس بعد از پخت صبر کنید تا شیرینی کاملا سرد شود و بعد از روی تابه جدا کنید و در ظرف درب دار قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی خشک مجلسی بدون فر

  1. می توانید از شکلات وانیلی نیز استفاده کنید و کمی زعفران بزنید تا شیرینی زعفرانی داشته باشید.
  2. اگر خمیر شیرینی خیلی سفت شد از کمی روغن مایع استفاده کنید.
  3. شکلات سفید حدود ۱ ق غذا خوری آرد بیشتری نیاز دارد.
  4. سرعت هم زدن موقع افزودن آرد باید بالا باشد تا شکلات سرد نشود، وگرنه از قیف خارج نمی شود.
  5. برای پخت در فر باید دما را روی ۱۵۰ درجه و در توستر دمای ۱۳۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه شیرینی خشک مجلسی با 2 قلم مواد ساده و خوشمزه در تابه
3.4 (67.27%) 11 votes