خواص گردو

خاصیت های گردو

خواص گردو

گردو چه خواصی دارد؟

سلامت قلب

گردو برای درمان و پیشگیری بیماری های قلبی عروقی بسیار موثر است. شما می توانید با ایجاد یک زندگی سالم و عادت های غذایی مناسب به راحتی از بروز این بیماری ها جلوگیری کنید.

گردو را می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که می تواند از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کند. اگر می خواهید قلب سالمی داشته باشید بهتر است از گردو استفاده کنید.

کاهش کلسترول بد خون (LDL)؛

مصرف گردو باعث می شود تا از بروز بیماری های مختلف قلبی جلوگیری شود، شما می توانید با مصرف گردو کلسترول بد خون را کاهش دهید. گردو باعث می شود تا عملکرد رگ های خونی شما بهبود پیدا کند و آنتی اکسیدان های بدن شما زیاد شود.

پیشگیری از سرطان

اگر سلول ها دارای رشد غیرطبیعی باشند شخص دچار سرطان می شود. شما می توانید با رژیم مناسب و ورزش کردن از زندگی ناسالم دوری کنید.

گردو به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی مختلف باعث می شود تا رژیم غذایی ضدسرطان باشد. گردو به دلیل ترکیب زیست فعال گیاهی باعث می شود تا از سرطان پیشگیری شود.

شما اگر به صورت مرتب گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید به راحتی می توانید از سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ پیشگیری کنید.

مصرف گردو باعث می شود تا از سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ و کلیه پیشگیری شود. شما می توانید برای داشتن بدن سالم گردو مصرف کنید.

سلامت مغز

آجیل باعث می شود تا از افسردگی در امان باشید، چرا که از زوال عقل پیشگیری می کند.

شما می توانید به راحتی با مصرف گردو سلامت مغز خود را کنترل کنید.

یک منبع گیاهی فوق العاده از اسیدهای چرب امگا ۳

گردو دارای چربی های امگا سه می باشد که باعث می شود تا بدن شما کمبود نیاز به اسیدهای چرب امگا سه نداشته باشد.

اگر شما در طول روز ۲۸ گرم آجیل میل کنید قطعا ۲٫۵ گرم اسیدهای چرب امگا سه دریافت خواهید کرد.

کاهش التهابات

شما باید در کاهش التهابات بدن خود کوشا باشید چرا که التهاب باعث ایجاد بیماری های مختلف در بدن می شود.

بیماری های قلبی، دیابت نوع دوم، آلزایمر و سرطان همگی از استرس ایجاد می شود.

در گردو پلی فنل های زیادی وجود دارد که با استرس مبارزه می کند. شما می توانید به راحتی با استرس مقابله کنید.

در گوارش انسان باکتری هایی وجود دارد که باعث کاهش التهاب می شود. چربی های امگا سه، منیزیم و اسید آمینه آرژینین همگی باعث می شود تا از التهاب جلوگیری شود.

سلامت دستگاه گوارش

وجود باکتری ناسالم در گوارش باعث می شود تا التهاب کاهش پیدا کند. بیماری های مختلف ناشی از چاقی، سرطان و بیماری های قلبی همگی نتیجه التهاب می باشد. مصرف غذاهای مناسب باعث می شود تا بدن انسان دارای گوارش سالم تری باشد.

کمک به کاهش فشار خون

فشار خون یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. بهتر است در کنترل فشار خون بدن خود تلاش کنید چرا که باعث ایجاد بیماری های دیگر می شود.

بهبود وضعیت چربی خون

از خواص دیگر گردو می توان به بهبود وضعیت چربی خون بدن اشاره کرد. اگر چربی بدن شما بالا باشد خطر بیماری های قلبی در شما افزایش پیدا می کند. شما می توانید گردو را به صورت منظم مصرف کنید تا میزان کلسترول شما کاهش پیدا کند.

سلامت استخوان

گردو به دلیل داشتن ماده معدنی باعث می شود تا سلامت استخوان های شما تا حدودی تضمین شود. بهتر است برای جلوگیری از پوکی استخوان گردو میل کنید.

زنان باردار

گردو را می توان یک غذای سرشار از ویتامین گروه ب برای زنان باردار دانست. این ویتامین برای رشد جنین مناسب است.

تنظیم خواب

گردو به دلیل داشتن ملاتونین باعث می شود تا خواب تنظیم شده و به راحتی بتواند استراحت کند. تنظیم چرخه خواب توسط گردو باعث می شود تا شب ها احساس بهتری داشته باشید. اگر می خواهید خواب راحتی داشته باشید بهتر است گردو را در رژیم خود قرار دهید.

بهبود خلق و خو

اگر بدن انسان به اندازه کافی چرب های امگا سه دریافت نکند موجب کج خلقی در فرد می شود. اگر می خواهید خلق و خوی خود را بهبود ببخشید به شما توصیه می کنیم حتما از گردو استفاده کنید.

محافظت از پوست

ویتامین ای موجود در گروه باعث می شود تا از پوست در مقابل آسیب های وارد شده مراقبت کند. شما می توانید با مصرف گردو از لکه های پوستی جلوگیری کرده و پوست خود را در مقابل انواع صدمات حفظ کنید. گردو به عنوان یک لایه ی مناسب بر روی پوست می تواند باعث شادابی و جوانی پوست شود.

کمک به درمان حساسیت های پوستی

روغن گردو برای درمان حساسیت های پوستی مناسب است. روغن گردو باعث می شود تا حساسیت های پوستی را بتوان به راحتی درمان کرد.

بهتر است در مصرف روغن گردو احتیاط به خرج دهید. چرا که مصرف بیش از حد آن موجب ضرر به پوست می شود. از روغن گردو در صنعت داروسازی و لوازم آرایشی استفاده می شود.

تقویت دستگاه ایمنی

شما می توانید گردو را به صورت منظم مصرف کنید چرا که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و باعث تقویت آنتی اکسیدان های بدن می شود.

تقویت مو

از دیگر خواص گردو می توان به تقویت مو اشاره کرد. گردو به خاطر خواص فولیکولی که دارد می تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد. شما می توانید شوره سر را با مصرف گردو تا حدود زیادی مهار کنید.

عفونت های قارچی

کسانی که به صورت مرتب از عفونت های قارچی رنج می برند می توانند با مصرف گردو تا حدود زیادی از این عارضه در امان باشند.

عوارض احتمالی و مضرات گردو

گردو را می توان به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفت اما برخی از افراد به گردو حساسیت دارند پس بهتر است از مصرف بیش از حد گردو اجتناب کنند.

حساسیت به گردو

گردو را می توان به عنوان یکی از ۸ ماده غذایی حساسیت زا شناخت. در برخی افراد این حساسیت بسیار زیاد می باشد. در برخی افراد دیده شده است که گردو می تواند باعث ایجاد بیش دفاعی در فرد شود و اگر این عارضه درمان نشود منجر به مرگ می شود.