طرز تهیه شکلات ژله ای شکری شیک و خوشمزه با طعم پرتقال

دستور تهیه شکلات ژله ای شکری

طرز تهیه شکلات ژله ای شکری

 

شکلات ژله ای شکری با طعم پرتقالی یکی از شکلات های بسیار خوشمزه و سنتی ما ایرانی ها می باشد که طعمی بسیار خوبی دارد. این شکلات ژله ای به صورت قالبی در قالب سیلیکونی تهیه می شود و برای پذیرایی گزینه بسیار خوبی می باد. شما می توانید شکلات ژله ای شکری را در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه کنید. اما برای تهیه شکلات ژله ای شکری با طعم پرتقال نیاز به پکتین دارید که می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید. پکتین یک نوع غلیظ کننده گیاهی می باشد که منشا طبیعی دارد همچنین برای کشدار شدن این شکلات ژله ای شکری نیاز به گلوکز نیز دارید. شما می توانید برای کودکان خود در خانه به راحتی یک شکلات ژله ای تهیه کنید و مطمئن باشید بچه ها عاشق طعم و مزه این شکلات خواهند شد و از همه مهم تر بسیار سالم و خانگی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات ژله ای شکری با طعم پرتقال را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شکلات ژله ای شکری قالبی

  • آب پرتقال آماده ۲۳۰ گرم
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • گلوکز ۵۵ گرم
  • پکتین ۷ گرم
  • جوهر لیمو ۲ گرم
  • آب جوش ۲ گرم

طرز تهیه شکلات ژله ای با طعم پرتقال

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد را باید با کمک ترازو اندازه گیری کنید. برای تهیه این شکلات از آب پرتقال های آماده و بسته بندی می توانید استفاده کنید. پکتین را با شکر مخلوط کنید. جوهر لیمو را نیز با آب جوش مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

آب پرتقال را داخل قابلمه مورد نظر بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و صبر کنید تا آب پرتقال به حوش بیاید. سپس مخلوط شکر را اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا شکر حل شود و مجدد شروع به جوشیدن کند. سپس گلوکز مایع را اضافه کنید و مواد را به صورت مداوم هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن جوهر لیمو

حالا باید مواد را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به دمای ۱۰۷ درجه برسد. شما می توانید از دماسنج مخصوص آشپزی برای اندازه گیری دما استفاده کنید. درادامه باید جوهر لیمو حل شده را اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه شکلات ژله ای شکری پرتقالی

در ادامه باید سرعت عمل داشته باشید چون مواد زود بسته می شود. مواد را سریع داخل قالب سیلیکونی بریزید و قالب را پر کنید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید. سپس به آرامی قالب را فشار دهید تا از قالب جدا شود و در انتها داخل شکر بغلطانید. شکلات پرتقالی ما آماده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شکلات ژله ای شکری با گلوکز

  1. جوهر لیمو را نباید جایگزین آب لیمو کنید.
  2. از آب پرتقال طبیعی استفاده نکنید زیرا ممکن است وقتی روی حرارت قرار دهید تلخ شود.
  3. می توانید از آبمیوه های دیگر استفاده کنید.
  4. پکتین را نباید با ژلاتین جایگزین کنید.
  5. می توانید از قالب های مختلف برای تهیه این شکلات استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه