طرز تهیه مربای پوست پرتقال رولی خوشرنگ و خوش عطر مرحله به مرحله

طرز تهیه مربای پوست پرتقال رولی

 

مربای پوست پرتقال رولی یکی از مربا های بسیار خوشمزه و ساده است که به شکل رولی تهیه می شود و شما می توانید این مربای خوشمزه را می توانید با پوست پرتقال تهیه کنید و در کنار یک لیوان چای میل کنید و لذت طعم ببرید. می توانید پوست پرتقال را به صورت رولی تهیه کنید و یا می توانید به صورت دالبری برش بزنید و به شکل گل رز در بیاورید که این کاملا سلیقه ای می باشد. عطر و رنگ این مربا عالی می باشد. این مربا طرفداران بسیار زیادی دارد. این مربا اصلا تلخی ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای پوست پرتقال رولی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای پوست پرتقال رولی

پوست پرتقال۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آب پرتقال۱/۲ پیمانه
چوب دارچین۱ عدد
آب۱/۲ پیمانه

طرز تهیه مربای پوست پرتقال رولی خوشرنگ و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

پرتقال را پوست بگیرید و قسمت سفید رنگ پرتقال را جدا کنید (تلخی بیشتر پرتقال قسمت سفید رنگ می باشد) حالا باید یک سوزن را نخ کنید و هر قسمت را پوست پرتقال را رول کنید و با کمک نخ و سوزن پوست پرتقال را رد کنید تا نخ پر شود.

مرحله دوم: گرفتن تلخی

داخل یک قابلمه آب بریزید تا جوش بیاید و بعد رول را به کمک نخ داخل آب جوش قرار دهی دو برای ۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد و یک ظرف یخ کنار دست خود قرار دهید و این کار را برای ۴ بار انجام دهید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود (این کارو را حتما انجام دهید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود).

مربای پوست پرتقال رولی

داخل یک قابلمه باید آب را به همراه آب پرتقال (برای گرفتن آب پرتقال باید پرتقال را نصف کنید و به کمک آبمیو گیر دستی آب پرتقال را بگیردو صاف کنید) و بعد شکر را اضافه کنید هم بزنید تا شکر ذوب شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید بجوش بعد چوب دارچین را اضافه کنید و زمانی که بجوش آمد پرتقال ها را داخل آب جوش قرار دهید و در حین پخت کف روی مربا را بگیرید و نیم ساعت زمان تا مربا غلیظ شود و از روی حرارت بردارید و زمانی که خنک شد داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربای پوست پرتقال رولی

  1. می توانید آن ها را به مدت ۳ الی ۴ هفته در یخچال نگهداری کنید.
  2. بهتر است برای تهیه مربا از ظروف لعابی یا استیل استفاده کنید.
  3. چوب دارچین را بعد از پخت از مربا خارج کنید.
  4. برای این که مربا شکرک نزند ۲ ق غذا خوری آبلمیو ترش اضافه کنید.
  5. برای خوشرنگ شدن می توانید کمی زعفران دم کرده اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه مربای پوست پرتقال رولی خوشرنگ و خوش عطر مرحله به مرحله
5 (100%) 2 votes