طرز تهیه نکتار پرتقال لیمو ترش با پوست حرفه ای و خوش طعم

طرز تهیه نکتار پرتقال

 

آب میوه ها و نکتار ها یکی از خوشمزه ترین آبمیوه های تابستانی می باشد که شما می توانید با قیمت خیلی کمتر در خانه تهیه کنید. شما می توانید با پرتقال و لیموترش این نکتار خوشمزه را را تهیه کنید و برای تابستان سرو کنید. شما می توانید با ۲ عدد پرتقال حدود ۲ لیتر نکتار آن را در خانه با قیمت خیلی بهتر از بیرون تهیه کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. نکتار ها و آب میوه ها برای فصل تابستان بسیار پر طرفدار هستند و شما می توانید با انواع میوه ها تهیه کنید و از خوردن یک نکتار طبیعی و سالم لذت ببرید زیرا ممکن است مدل های آماده دارای مواد نگه دارنده و شکر باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نکتار پرتقال را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پرتقال۲ عدد
لیموترش۲ عدد
شکر۱ پیمانه
آب۲ لیتر

طرز تهیه نکتار پرتقال

مرحله اول: آماده سازی میوه

ابتدا باید پرتقال و لیمو را خوب بشورید و برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید و بعد از نیم ساعت خارج کنید و به کمک چاقو برش های ریز و مکعبی بزنید تا به دستگاه در حین خرد کردن فشار نیاد و بعد داخل مخلوط کن بریزید و ۱ لیوان از آب گفته شده را اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا مواد میکس شود.

مرحله دوم: صاف کردن

در ادامه باید مخلوط تهیه شده را از یک صافی رد کنید، در این مرحله باید کمی حوصله به خرج دهید تا پوست لیمو و پرتقال وارد نکتار نشود و خوب فشار دهید تا فقط تفاله داخل صافی بماند، حالا باید شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر داخل آب حل شود.

مرحله سوم: تهیه نکتار پرتقال

در ادامه باید ۱ لیوان آب را نیز اضافه کنید و هم بزنید به همین نکتار پرتقال تهیه شده است داخل لیوان ریخته و با یخ به صورت خنک میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نکتار پرتقال

  1. نکتار پرتقال خانگی چون مواد نگه دارنده ندارد و باید به صورت تازه تهیه و مصرف شود.
  2. میزان افزودن شکر دلخواه است و می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید و یا اگر پرتقال شما شیرین است اصلا حذف کنید و به صورت طبیعی این آب میوه را میل کنید.
  3. اگر زمان دهید می توانید بجای آبکش از یک الک استفاده کنید تا حسابی یکدست شود و پوست پرتقال وارد نکتار نشود.
  4. اگر لیموترش ندارید می توانید از آب لیمو خانگی حدود ۱/۴ لیوان استفاده کنید.
  5. حتما باید میوه ها را داخل فریزر قرار دهید.
  6.  اگر دوست دارید نکتار غلیظی داشته باشید، ۱ لیتر آب اضافه کنید و اگر هم رقیق تر می‌پسندید، ۱/۵ تا ۲ لیتر بسته به سلیقه خودتون می توانید آب اضافه کنید. نکتار را تو یه بطری دربسته تو یخچال نگه داری کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه