طرز تهیه شیرینی نعل اسبی خانگی با پیمانه ساده و خوشمزه بدون فر

دستور پخت شیرینی نعل اسبی

طرز تهیه شیرینی نعل اسبی

 

شیرینی نعل اسبی یا شیرینی نعلی یکی از انواع شیرینی های سنتی می باشد، که فوق العاده خوشمزه و ساده است و می توانید به راحتی بدون کره و با روغن مایع یا جامد آن را تهیه کنید. ما در این رسپی سعی کردیم بهترین دستور را برای شما بیاوریم که نیازی به فر یا همزن برقی نداشته باشید و به راحتی یک شیرینی زیبا برای نوروز تهیه کنید. اما این شیرینی به دلیل شباهت به نعل اسب به این اسم مشهور شده است. تمامی مواد به پیمانه گفته شده است و اصلا نیازی به ترازو ندارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی نعل اسبی خانگی با پیمانه و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نعل اسبی بدون فر

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • آرد قنادی ۴ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی نعل اسبی با پیمانه و روغن مایع

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با پیمانه آشپزی یا یک لیوان فرانسوی مواد را اندازه کنید. آرد را ۳ بار الک کنید تا سبک شود. در ادامه برای پخت بدون فر یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حتما باید از شعله پخش کن استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید تا کرمی رنگ و کمی حجیم شود. در اداکه بیکینگ پودر را به همراه روغن مایع اضافه کنید و با همزن مواد را هم بزنید تا مخلوط شود. شما می توانید از کره یا مارگارین نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی نعلی

در ادامه باید مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با ابتدا با همزن هم بزنید، سپس با لیسک خمیر را جمع کنید. اصلا نباید خمیر ورز بخورد وگرنه به روغن می افتد. با نوک انگشت خمیر را جمع کنید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید تا خنک شود ( آرد را کم کم اضافه کنید شاید مقدار کمتری آرد مصرف شود).

مرحله چهارم: پخت شیرینی نعل اسبی با فر و بدون فر

در ادامه از مواد به اندازه دلخواه بردارید و به صورت لوله آن را در بیاورید و به شکل نعل اسب به آن حالت دهید. شیرینی ها را داخل تابه دو طرفه گرم شده روی کاغذ روغنی قرار دهید و در تابه را بسته و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا شیرینی پخته شود. برای پخت با فر نیز می توانید در فر ۱۶۰ درجه به مدت ۱۲ دقیقه بگذارید تا شیرینی ها پخته شود. وقتی شیرینی ها پخته شدند باید شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید و نیمی از شیرینی را داخل آن بزنید و به دلخواه با پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی نعلی اسبی خانگی ساده و خوشمزه بدون کره

  1. صبر کنید تا شیرینی ها خنک شوند سپس آن را از روی سینی جدا کنید.
  2. حتما از شعله پخش کن استفاده کنید.
  3. برای پخت در توستر یا فر برقی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه