طرز تهیه شیرینی بادامی خانگی ساده و خوشمزه و مجلسی قزوین

طرز تهیه شیرینی بادامی عید

 

یکی از شیرینی های خشک بسیار خوشمزه و مناسب نوروز است. شیرینی بادامی جزء شیرینی های خشک محسوب می شود و از قدیم بدلیل ماندگاری بالا شیرینی های نوروزی بیشتر استقبال می کردند و در پایان روزهای اسفند مشغول تهیه شیرینی می شدند. شیرینی بادامی که بیشتر در قزوین تهیه می شود بسیار آسان و ماندگاری خوبی دارد و شما می توانید با هر نوع کاتری که دوست دارید آن را تهیه کنید. همان طور که از اسم این شیرینی پیداست در تهیه مواد آن از پودر بادام استفاده شده و بعد از پخت روی شیرینی ها بادام گذاشته و به دلخواه تزئین می کنند. بعد از پخت می توانید روی بادام ها را با عسل یا بریلو ساده براق کنید. برای تهیه این شیرینی مانند دیگر شیرینی ها خشک می توانید بدون فر و همزن این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرینی بادامی خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پودر بادام۸۰ گرم
روغن صاف قنادی۱۳۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
آرد۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
بادام برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی بادامی قزوین

مرحله اول: آسیاب کردن

ابتدا پودر قند و پودر بادام را را داخل آسیاب ریخته و چند تا پالس بزنید تا بادام ها نرم شوند این کار باعث می شود بادام ها به روغن نیفتد. مخلوط بادام و پودر قند باید یکدست و نرم شوند.

مرحله دوم: هم زدن روغن

برای تهیه این شیرینی باید از روغن قنادی استفاده کنید اگر در دسترس نبود از روغن کاملا جامد استفاده کنید اگر روغن نیمه جامد دارید حتما به صورت صاف در بیاورید سپس استفاده کنید. روغن را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کشدار و روشن شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی بادامی

مخلوط پودر قند و بادام را به روغن اضافه کنید و هم بزنید در ادامه آرد و بیکینگ پودر و پودر هل را که از قبل با هم مخلوط و الک کردید به مواد به صورت تدریجی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مانند خمیر جمع شود نباید خمیر را ورز داد فقط با نوک انگشت خمیر را جمع کرده و داخل نایلون قرار دهید و بمدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار داده تا خمیر منسجم شود.

مرحله چهارم: کاتر زدن شیرینی بادام

خمیر را بین دو نایلون به قطر ۱ سانت باز کنید. سپس با کاتر دلخواه آن را قالب بزنید سپس روی هر شیرینی یک عدد بادام بگذارید و روی بادام ها کمی عسل بزنید تا براق شود.

مرحله پنجم: پخت شیرینی بادامی با فر

شیرینی ها را داخل سینی فر چیده و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید سپس با کاردک امتحان کنید وقتی از روی سینی به راحتی جدا شد از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی بادامی

  1. برای اینکه شیرینی عطر بیشتری داشته باشد بهتر است هل را خودتان در منزل آسیاب کنید.
  2. شیرینی نباید بعد از پخت بیش از حد تغییر رنگ دهد.
  3. از نوع کاتری که دوست دارید استفاده کنید.
  4. می توانید به جای روغن از کره استفاده کنید ولی ماندگاری شیرینی کمتر می شود.
  5. به دلخواه می توانید شکلات آب شده روی شیرینی ها بریزید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه