طرز تهیه شیرینی ریبون زعفرانی خوشمزه با فر و بدون فر + فیلم

دستور پخت طرز تهیه شیرینی ریبون

طرز تهیه شیرینی ریبون

 

شیرینی ریبون یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که با زغفران و پودر پسته تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و با کره تهیه می شود البته می توانید بجای کره از کره گیاهی یا مارگارین استفاده کنید. زعفران دم کرده را باید با کمی یخ دم بگذارید تا خوب خوشرنگ شود. شیرینی ریبون داخل قیف ریخته می شود و با ماسوره ستاره به آن شکل داده می شود. شما می توانید این شیرینی را با فر و بدون فر تهیه کنید. برای پخت در بدون فر باید از تابه دو طرفه و یا تابه نچسب استفاده کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی ریبون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ریبون

  • کره ۱۰۰
  • پودر قند ۶۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد قنادی ۱۵۰ گرم
  • پودر نشاسته ذرت ۳۵ گرم
  • پودر هل ۱ ق چای خوری
  • زعفران غلیظ دم کرده ۲ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی ریبون

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. زعفران را بسابید و با یخ دم بگذارید تا خوش رنگ شود. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و سفیده را برای تهیه شیرینی دیگر کنار بگذارید. همه مواد را با ترازو وزن کنید و کنار بگذارید. این شیرینی بسیار حساس است و باید مواد اندازه شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده را به همراه پودر قند بزنید تا کرم رنگ شود. در حین هم زدن با لیسک کره اطراف کاسه را خوب جمع کنید تا کره حسابی هم بخورد و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه زرده تخم مرغ و پودر هل را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید تا زرده کاملا به خورد مواد برود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه زعفران غلیظ دم کرده را اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید تا خمیر خوش رنگ شود. نشاسته ذرت را به همراه آرد باهم مخلوط و سه بار الک کنید و مواد را به تدریج اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاید. می توانید برای هم زدن از همزن برقی استفاده کنید تا خمیر نرم و لطیف شود. این شیرینی نیازی به استراحت ندارد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی ریبون با فر و بدون فر

حالا سینی فر را که از قبل کاغذ روغنی بی اندازید و مواد شیرینی را داخل قیف ریخته و با ماسوره دلخواه مواد را شکل دهید و یا می توانید دایره های کوچک از خمیر بردارید و مانند یک گل کنار هم قرار دهید. سینی را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۲ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر در تابه را بسته و روی شعله پخش کن بگذارید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا شیرینی ها پخته شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی ریبون

  1. می توانید از کره گیاهی استفاده کنید.
  2. ماسوره M برای شکل دادن به این شیرینی بسیار مناسب است.
  3. بهتره دانه هل را خودتان در منزل تهیه کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.
  4. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه