طرز تهیه شیرینی حلقه ای خانگی ساده و راحت بدون جوش شیرین و فر + عکس مراحل

دستور پخت شیرینی حلقه ای

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

 

شیرینی حلقه ای یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید برای عصرانه یا دورهمی به راحتی تهیه کنید و داخل روغن سرخ کنید. این رسپی با ماست تهیه می شود و بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد و دیگر نیازی ب فر ندارید. این شیرینی خوشمزه به همراه یک لیوان چای یا قهوه سرو کنید و در انتها روی آن پودر قند بپاشید. شما می توانید از قالب مخصوص دونات برای قالب زدن استفاده کنید شما می توانید شیرینی حلقه ای را داخل روغن داغ سرخ کنید و اگر می خواهید رژیمی تر باشد داخل فر نیز قرار دهید و بپزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی حلقه ای ساده بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی حلقه ای با ماست

  • آرد ۳ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • ماست شیرین ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی حلقه ای ساده و خوشمزه بدون جوش شیرین و فر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید ماست و روغن و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا شکر داخل مواد حل شود. در ادامه باید تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند سپس با افزودن تخم مرغ آخر نمک و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد مخلوط آرد را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید. خمیر را به شکل توپ در بیاروید و داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه را نایلون کشیده و به مدت ۲ ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

مرحله سوم: کاتر زدن خمیر

بعد از ۲ ساعت خمیر را روی سطح آردپاشی شده به قطر یک سانت با کمک وردنه پهن کنید. یک لیوان را داخل آرد بزنید و خمیر را کاتر بزنید و به کمک یک ماسوره وسط خمیر را سوراخ کنید و به همین ترتیب شیرینی حلقه ای را همانند عکس کاتر بزنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی حلقه ای

برای پخت شیرینی باید داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد شیرینی ها را داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا طلایی و پفکی شود. برای پخت بدون فر نیز داخل سینی چرب شده قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا شیرینی حلقه ای پخته شود و در انتها پودر قند و هل روی آن بپاشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه طرز تهیه شیرینی حلقه ای خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

  1. در حین سرخ شده باید روغن داغ روی شیرینی بریزید تا پف کنند.
  2. میزان آرد تقریبی می باشد و باید کم کم آرد را اضافه کنید تا جایی که خمیر نرم و یکدستی بدست بیاید.
  3. می توانید از قالب دونات استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شیرینی حلقه ای خانگی ساده و راحت بدون جوش شیرین و فر + عکس مراحل
4.1 (82.5%) 8 votes