طرز تهیه کیک نسکافه ای ساده و خوشمزه با شیر با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک نسکافه ای

 

یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه می باشد که خیلی سریع و راحت آماده می شود. کیک نسکافه ای به دلیل داشتن طعم و مزه نسکافه بسار خوشمزه می باشد و پخت این کیک یک پیشنهاد ویژه برای کسانی که علاقه مند به عطر نسکافه هستند می باشد. این کیک بسیار خوشمزه و جذاب را می توانید برای مهمانی ها و دور همی های خود درست کنید و به عنوان یک شیرینی سالم و خوشمزه خانگی از مهمان ها پذیرایی کنید. شما می توانید کیک نسکافه ای را با خامه طعم دار شده با نسکافه تزئین کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کیک نسکافه ای با فر و بدون فر را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
نسکافه فوری۲ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
روغن۳/۴ پیمانه
آرد۲.۵ پیمانه
گردو خرد شده۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک نسکافه ای با شیر و گردو 

مرحله اول: آماده سازی مواد

در ظرف مناسب تخم مرغ ها را بشکنید و با همزن برقی با دور تند به مدت ۶ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود و تغییر رنگ دهد. سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با همزن برقی مواد را به مدت ۴ دقیقه هم بزنید تا مواد کاملا باهم ترکیب شوند و پف کند و کرم رنگ شود.

مرحله دوم: آماده سازه نسکافه

در یک کاسه ای نسکافه را با ۱ قاشق آب جوش مخلوط کنید و آن قدر با همزن دستی هم بزنید تا مایع شفاف شود و تمام پودر نسکافه حل شود. سپس شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. کاسه را کنار بگذارید.

مرحله سوم: اضافه کردن نسکافه و آرد

نسکافه از قبل آماده شده را به مخلوط تخم مرغ و شکر بریزید و با دور تند همزن به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. سپس روغن را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه با دور تند هم بزنید. آرد را در ظرفی۲ تا ۳ بار به همراه بیکینگ پودر الک کنید و بعد از الک کردن آن به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با همزن برقی در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید. دقت کنید آرد فقط در حد مخلوط شدن هم بخورد و زیاد هم زدن آرد باعث می شود پف کیک از بین برود. در انتها گردو خرد شده را اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک در فر

در ادامه فر را با دمایی ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. قالب کیک مورد نظر را با قلم مو آشپزی خوب چرب کنید. می توانید به مدت ۱ دقیقه قالب را در فریزر قرار دهید تا کیک به قالب نچسبد. سپس مواد آماده شده را داخل قالب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر بگذارید. دقت کنید تا پخت کامل کیک درب فر را باز نکنید. زیرا باعث می شود پف کیک از بین برود.

مرحله پنجم: پخت کیک بدون فر

برای پخت کیک نسکافه ای بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. مواد کیک را داخل قابلمه بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و به مدت ۶۰ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت وف نهای دستور پخت کیک نسکافه ای با فر و بدون فر

  1. افزودن گردو دلخواه و قابل حذف است.
  2. قبل از شروع آشپزی مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.
  3. می توانید از کرم کاراملی برای تزئین روی کیک استفاده کنید.
  4. بکینگ پودر و آرد را حتما سه بار الک کنید تا حالت گلوله نداشته باشد.
  5. این کیک مایع رقیقی داره برای همین حتما باید آرد را به وسیله همزن برقی مخلوط کنید تا آرد گلوله گلوله نشود و فقط به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه