چه چاشنی هایی در عطاری ها به فروش می رسد؟

عطاری ها از جمله مراکزی هستند که از گذشته تا کنون در سراسر کشور فعال بوده اند. اگر با این فروشگاه ها آشنا نیستید، جالب است بدانید در این مراکز بیش از ۱۰۰۰ محصول مختلف به فروش می رسد. این محصولات را می توان در دسته های ادویه جات، گیاهان دارویی، خشکبار، صمغ، انواع بذر، دمنوش ها و عرقیجات تقسیم بندی کرد.

در مورد فروشگاه های حضوری چاشنی بسته به موقعیت و سطح مالی فروشگاه بخشی از این محصولات به فروش می رسد. اما فروشگاه های اینترنتی بدون محدودیت اکثر این محصولات را ارائه می دهند. تنوع این ادویه و محصولات به قدری زیاد است که حتی شناخت آن ها و تشخیص کیفیتشان کار ساده ای نیست.

عطاری های آنلاین در سال های اخیر رونق زیادی گرفته اند. چون شیوع بیماری های تنفسی در این سال ها زیاد شد، تقاضا برای داروهای گیاهی و انواع ادویه ها افزایش پیدا کرد. این ادویه ها به عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با ویروس ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین و مردم تمایل بیشتری برای خرید غیر حضوری داشته اند. در ادامه با معرفی هر دسته از محصولات با ما همراه باشید.

چه چاشنی هایی در عطاری ها به فروش می رسد؟

انواع چاشنی و ادویه ها

خرید و فروش ادویه همیشه در ایران بسیار مرسوم بوده است. از آنجا که در همه غذاهای سنتی ایرانی ادویه نقش اساسی دارد، برای خانواده ها، سازمانها و شرکت ها، رستوران ها، فست فودها، تالارها و هتل ها همیشه خرید عمده ادویه راهی به صرفه بوده است. در عطاری ها می توانید انواع ادویه های تکی مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، پاپریکا، دارچین، زعفران، تخم گشنیز، جوز هندی، فلفل سفید، موسیر پرک، پودر سیر، آویشن، پودر انبه، پودر پیاز، زیره سبز، زیره سیاه، گلپر، هل سبز، سماق قرمز، سماق قهوه ای، زنجبیل، خردل، بادیان ستاره ای، عناب، خولنجال، میخک و ماسالا را می توان نام برد.

علاوه بر چاشنی هایی که نام بردیم برخی از چاشنی ها نیز به صورت ادویه ترکیبی ارائه می شود. برای مثال ادویه مرغ، ادویه ماهی و میگو، ادویه مخصوص فلافل، ادویه همبرگر، ادویه کله پاچه، ادویه ترکیبی قورمه سبزی، ادویه پلویی، ادویه خورشتی، ادویه ماکارونی، ادویه پیتزا، ادویه گوشت، ادویه سوسیس و کالباس، ادویه کباب کوبیده، ادویه جوجه کباب، ادویه ترشی و ادویه لازانیا از پرکاربردترین ادویه های ترکیبی هستند.

دمنوش ها

دمنوش ها همان گیاهان دارویی قدیم هستند که در طب سنتی استفاده می شود. بسیاری از افراد برای حفظ سلامت خود و فرار از آسیب های تغذیه ای شهر نشینی از دمنوش ها استفاده می کنند. از جمله خواص دمنوش ها می توان به از بین بردن التهاب، جلوگیری از سرطان، کاهش قند خون، درمان بیماری های قلبی و عروقی، کاهش وزن، کمک به تاثیر بیشتر داروها، تقورت پوست و مو، کمک به درمان دیابت و کاهش کلسترول و چربی اشاره کرد.

دمنوش ها نه تنها برای مصرف خانگی بلکه به عنوان بخش مهمی از منوی کافی شاپ ها نیز ارائه می شوند. دمنوش ها ممکن است به صورت تکی یا به صورت ترکیبی عرضه شوند. از انواع دمنوش های پرطرفدرا می توان به دمنوش آویشن، اسطخودوس، بابونه، چای ترش، بهارنارنج، به لیمو، پونه، چای کوهی، دارچین، گل گاو زبان، همیشه بهار، مریم گلی و چای سبز اشاره کرد.

برخی از دمنوش ها نیز به صورت ترکیبی از مخلوط چند دمنوش تهیه می گردد.

  • دمنوش آرامش بخش: چای سیب، چای به، گل محمدی، به لیمو، بهارنارنج
  • دمنوش تقویت سیستم ایمنی: پونه کوهی، خلال نارنج، اسطوخودوس، آویشن
  • دمنوش لاغری: برگ سنا، زنجبیل، رازیانه، لیموعمانی، زیره سبز، زیره سیاه

انواع چاشنی و ادویه ها

عرقیجات

عرقیجات یکی از انواع نوشیدنی های گیاهی است که مصارف دارویی و پزشکی دارد. علاوه بر مصارف پزشکی از عرقیجات برای پذیرای، رفع عطش ، آرامش بخشی استفاده می کنند. عرقیجات انواع مختلفی دارد که از پرمصرف ترین آن ها عرق نعنا، عرق بیدمشک، عرق چهل گیاه و گلاب می باشد. مهم ترین خواص درمانی عرقیجات تقویت مغز و اعصاب، بهبود عملکرد معده، تقویت قلب، رفع افسردگی، بازکردن رگ ها، پاک سازی کبد، شستشوی کلیه، بهبود میگرن، کمک به رفع کم خونی،  کمک به مشکلات تنفی و آسم، کاهش قندخون، رفع درد و ورم مفاصل می باشد.

عرق شاهتره، عرق خارشتر، عرق اسطوخودوس، عرق بابونه، عرق بادرنجوبه جزء عرقیجات پرمصرف ایرانیان است. این عرقیجات را علاوه بر عطاری ها و ادویه فروشی ها، می توانید در سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی نیز پیدا کنید.

اما برخی از عرق ها کمتر شناخته شده اند. تنها کسانی که علاقه خاصی به این عرقیات دارند از آنها استفاده می کنند. در اینجا برخی از این عرقیات را معرفی می کنیم اما این محصولات محدود به این تعداد نمی شوند. برای مثال عرق اسفناج، عرق بادرنجوبه، عرق بادیان، عرق گل ختمی، عرق برگ زیتون، عرق بومادران، عرق بید گیاه، عرق چهارعرق، عرق خارخاسک، عرق ریحان، عرق رازیانه، عرق زنیان، عرق زنجبیل، عرق شبدر، عرق کاکوتی و کیکات از این نوع هستند.

عطاری های اینترنتی

عطاری ها و ادویه فروشی های مواد غذایی و چاشنی یکی از سنتی ترین مشاغل می باشند. ما این مغازه ها را معمولا در بازارهای سنتی و بازار ادویه و خشکبار هر شهر دیده ایم. اما امروزه در خرید و فروش خشکبار و ادویه نیز تغییرات زیادی ایجاد شده است. بسیاری از عطاری ها و ادویه فروشی ها به صورت اینترنتی محصولات خود را به فروش می رسانند.

این کار باعث حفظ سلامت محصولات و جلوگیری از آلودگی آنها به انواع ویروس ها و باکتری ها می شود. هم در وقت و انرژی افراد صرفه جویی می گردد. به ویژه برای مراکزی مثل رستوران ها و کافی شاپ ها که به صورت روزانه خرید انجام می دهند صرفه جویی در وقت بسیار اهمیت دارد. همچنین رفتو آمد های شهری هزینه های زیادی دارد و این مسئله باعث تحمیل هزینه به این مراکز می گردد.

عطاری های اینترنتی

بهترین فروشگاه اینترنتی ادویه و چاشنی

با توجه به مزایای ذکر شده برای خرید اینترنتی ادویه pinarlife.com  یا فروشگاه آنلاین ادویه پینار را به شما پیشنهاد می کنیم. این فروشگاه با ارائه قیمت ادویه به صرفه برای خانه و رستوران و فست فود ها گزینه مناسبی برای تهیه این چاشنی ها می باشد. علاوه بر انواع چاشنی می توانید انواع ادویه، خشکبار، مواد غذایی، عرقیجات، برنج، چای و انواع دمنوش را نیز از این ادویه فروشی آنلاین تهیه کنید.

پینار با توجه به ایجاد مزایایی مثل ارسال فوری، ارائه قیمت های به روز، تامین با کیفیت ترین محصولات، می تواند بهترین فروشگاه اینترنتی ادویه و چاشنی در ایران باشد. این فروشگاه همکاری مستقیم با بسیاری از رستوران ها، عطاری ها، فست فودها و سازمان های سراسر کشور دارد. همچنین پینار به صورت مستقیم تولید کننده انواع ادویه ای ترکیبی و دمنوش های ترکیبی می باشد. برای استفاده از محصولات و خدمات این مجموعه به سایت پینار مراجعه کنید.