طرز تهیه زیتون پرورده با سیر و زرشک خیلی خوشمزه و عالی در خانه

دستور تهیه زیتون پرورده با سیر

طرز تهیه زیتون پرورده با سیر

 

زیتون پرورده با سیر و زرشک یکی از خوشمزه ترین روش های تهیه یک چاشنی خوشمزه خانگی می باشد که با یک سس بسیار خوشمزه تهیه می شود و شما می توانید در کنار غذا های خود این زیتون پرورده خوشمزه را تهیه کنید. اگر به تهیه زیتون ها در طعم ها و مزه های مختلفی علاقه دارید حتما این زیتون را با طعم سیر و زرشک تست کنید. زیتون یکی از افزودنی های بسیار خوشمزه ما ایرانی ها می باشد که خواص خوب آن بر همگان ثابت شده است. زیتون چربی مفید زیاد و کربوهیدرات کمی دارد و برای سلامت قلب بسیار مفید است و ارزش غذایی بالایی دارد و انواع ویتامین ها را در خود جای داده است. شما می توانید در هر سایز و مزه ای از زیتوت برای تهیه زیتون پرورده با سیر استفاده کنید ولی بهتر است اگر برای پذیرایی استفاده می کنید زیتون را بدون هسته کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زیتون پرورده با سیر و زرشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده با سیر

  • زیتون بدون هسه ۱۵۰ گرم
  • سیر ترشی ۵ حبه
  • آب سیر ترشی ۱/۲ پیمانه
  • زرشک خیس خورده ۲ ق غذا خوری
  • رب انار غلیظ ۱/۲ پیمانه
  • نمک به مقدار لازم
  • گلپر ۱ ق مربا خوری
  • روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه زیتون پرورده با سیر و زرشک خیلی خوشمزه و ویژه مهمانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید زیتون ها را خوب بشورید و با کمک هسته گیر زیتون یا هر وسیله ی زیتون را هسته گیری کنید و از زیتون بدون هسته استفاده کنید و یا می توانید زیتون را از وسط به دو نیم کنید. زرشک را تمیز کنید و به همراه کمی آب خیس کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

حالا باید مواد را میکس کنید تا سس خوشمزه و دلخواه بدست بیاید. برای این کار می توانید از غذاساز یا گوشتکوب برقی یا هاون استفاده کنید. زرشک خیس خورده را آبکش کنید و به همراه سیر و آب سیر ترشی و رب انار و چند ق غذا خوری زیتون و نمک و گلپر داخل بلندر بریزید و میکس کنید.

مرحله سوم: افزودن به زیتون

زیتون بدون هسته را داخل یک کاسه ریخته و کمی با هاون دستی بکوبید تا له شود و زمانی که سس را اضافه می کنید به بافت زیتون برود و طعم دار شود. حالا باید سس تهیه شده از مرحله قبل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه زیتون پرورده با سیر

حالا زیتون پرورده تهیه شده را داخل یک ظرف درب دار ریخته و برای ۱ روز داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و بعد از یک روز سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه زیتون پرورده با سیر خیلی خوشمزه و با رب انار و زرشک

  1. این روش تهیه ماندگاری خوبی دارد ولی بهتر است هر بار کم تهیه شود تا مزه تازگی داشته باشد.
  2. اگر زیتون شما شور است باید نمک را حذف کنید.
  3. بهتر است از رب انار ملس استفاده کنید زیرا زرشک ترشی دارد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه زیتون پرورده با سیر و زرشک خیلی خوشمزه و عالی در خانه
3.5 (70%) 2 votes