طرز تهیه خلال پسته آسان و فوری با پسته خشک برای تزیین برنج و پلو انواع شیرینی

طرز تهیه خلال پسته

 

یکی از خلال های بسیار پر کاربرد به خصوص در آشپزی ایرانی می باشد که برای تهیه انواع پلو ها و خورش های سنتی استفاده می شود و برای تزئین انواع کیک و شیرینی مصرف می شود. خلال پسته شاید به صورت آماده در مغازه ها وجود داشته باشد ولی تهیه آن در خانه کار بسیار آسان و ساده ای می باشد. شما می توانید از پسته تازه یا خشک برای خلال استفاده کنید ولی پسته خشک خیلی بهتر می باشد و رنگ آن سبز تر می شود. اگر مغز پسته نرم بود حتما چند ساعت داخل یک ظرف دار قرار دهید تا خشک شود. می توانید خلال پسته را در یخچال و یا کابینت نگهداری کنید که بهتر است برای اینکه تازه تر باشد و رنگ آن حفظ شود در یخچال قرار دهید. پسته درخت بسیار کوچکی است که بیشتر در خاورمیانه و آسیای و ایران و سوریه رشد می کند. اما شاید برای شما جالب باشد که پسته وازه ای فارسی است و تولید پسته در سال ۲۰۱۷ معادل ۵۷۴.۹۸۷ تن بوده و مقام نخست را به خود اختصاص داده است. اما پسته باعث کمک به سلامت قلب و چشم می شود و به کنترل وزن کمک م یکند. امروز در پارسی دی طرز تهیه خلال پسته خشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پسته خشک خام۴۰ گرم

طرز تهیه خلال پسته خانگی برای روی برنج و پلو

مرحله اول: ریختن پسته در آب جوش

ابتدا پسته خشک را که می توانید به صورت مغز تهیه کنید و یا خودتان در منزل مغز کنید را خوب تمیز کنید. حالا یک قابلمه یا شیرجوش کوچک روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس وقتی شروع به قل زدن کردن پسته های خشک را به آب جوش اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن آب سرد

داخل یک کاسه کمی یخ و آب سرد بریزید و کنار دست خود قرار دهید. پسته ها را به مدت ۴ دقیقه بجوشانید و بلافاصله داخل آب سرد بریزید و بگذارید به مدت ۲ دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید و صبر کنید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه خلال پسته

حالا پسته ها را روی دستمال تمیز ریخته و با فشار دادن ساده به راحتی پوست پسته را خارج کنید. سپس با چاقو پسته را از وسط به دو نیم کنید و شروع به خلال کردن پسته کنید. شما می توانید بنا به سلیقه خود آن را نازک یا درشت تر خرد کنید. خلال پسته آماده را روی سینی ریخته و به دور از نور خورشید در هویا آزاد بگذارید تا خشک شود. سپس در ظرف دربسته ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه خلال پسته خانگی از پسته خشک برای تزیین برنج

  1. پسته تازه رنگ روشنی به شما می دهد و بهتر است ابتدا پسته ها را خشک کنید سپس خلال کنید.
  2. پسته زیاد نباید جوش بخورد.
  3. وقتی به آب سرد اضافه می کنید به پسته ها شوک وارد می شود و باعث راحت تر پوست شدن آن می شود.
  4. توجه داشته باشید خلال ها بعد از خشک شدن کمی کوچک تر می شوند.
  5. نور مسقیم خورشید باعث می شود خلال پسته رنگ روشن تری داشته باشد.
  6. ۱ کیلو پسته خام حدود ۳۰۰ گرم مغز پسته می شود که بعد از خلال شدن و خشک شدن ۱۶۸ گرم می ماند.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه