طرز تهیه مارمالاد هویج مجلسی و ساده بدون ژلاتین و کپک و شکرک

دستور تهیه مارمالاد هویج

طرز تهیه مارمالاد هویج

 

مارمالاد هویج یکی از انواع مارمالاد ها می باشد که می توانید در همه فصل این مارمالاد جذاب و خوش طعم را تهیه کنید. مارمالاد هویج را می توانید برای سرو یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه یا برای انواع شیرینی ها و دسر ها به خصوص شیرینی مربایی استفاده کنید. مارمالاد ها با مربا ها متفاوت هستند و به صورت پوره شده با ژلاتین یا بدون ژلاتین تهیه می شود. افزودن ژلاتین به مارمالاد باعث افزایش غلظت آن می شود. شما می توانید مارمالاد هویج را با میوه های دیگر مانند پرتقال نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مارمالاد هویج بدون ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد هویج بدون ژلاتین

  • هویج ۵۰۰ گرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • آب ۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱ ق غذا خوری
  • گلاب ۲ سوپ خوری ( یا وانیل نوک ق غذا خوری)
  • آبلیموترش تازه ۱ ق غذا خوری
  • هل ۲ عدد

طرز تهیه مارمالاد هویج مجلسی و ساده

مرحله اول: آماده سازی هویج

ابتدا هویج ها را پوست بگیرید و رنده خیلی ریز بزنید و یا می توانید داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و یا می توانید زمانی که پخت با گوشتکوب برقی بزنید تا له شود. زعفران را بسابید و با کمی زعفران به صورت غلیظ دم کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک قابلمه آب و شکر را بریزید و بدون هم زدن بگذارید تا کمی شکر حل شود و بعد هل را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه هویج رنده شده و له شده را اضافه کنید و برای ۲ ساعت روی حرارت کم قرار دهید تا هویج ها پخته و نرم شوند.

مرحله سوم: افزودن گلاب و آبلیمو

در حین پخت مارمالاد حتما باید کف روی شربت را بگیرید تا در انتهای مارمالاد شفافی داشته باشید. بعد از ۲ ساعت گلاب را به همراه زعفران و آبلیموترش اضافه کنید و هل ها را خارج کنید و کمی هم بزنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه مارمالاد هویج خانگی

بعد از ۱۵ دقیقه که شربت کاملا غلیظ شد مارمالاد هویج ما آماده شده است. برای تست به غلظت رسیدن شربت باید کمی از آن را داخل یک نعلبکی بریزید و برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید اگر شربت به راحتی حرکت نکرد یعنی شربت قوام پبدا کرده است. مارمالاد هویج بعد از سرد شدن شربت را به خودش جذب می کند. مارمالاد خوشمزه ما آماده شده است می توانید آن را داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مارمالاد هویج بدون شکرک و کپک

  1. بهتر است برای پخت مارمالاد یا مربا ها از قابلمه لعابی استفاده کنید.
  2. می توانید بجای آبلیموترش از جوهر لیمو نیز استفاده کنید.
  3. بیشتر از مقدار گفته شده آب اضافه نکنید وگرنه باعث می شود شربت رقیقی داشته باشد و در نهایت مارمالاد کپک می زند.
  4. اصلا نباید قاشق خیس یا چرب به مارمالاد بزنید وگرنه باعث کپک می زند.
  5. حتما با شعله کم بگذارید تا پخته شود، حرارت بالا باعث به غلظت نرسیدن مارمالاد می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مارمالاد هویج مجلسی و ساده بدون ژلاتین و کپک و شکرک
5 (100%) 2 votes