طرز تهیه مارمالاد پرتقال خوشمزه و آسان با پودر ژلاتین برای کیک

طرز تهیه مارمالاد پرتقال

 

یکی از خوشمزه ترین و پرکاربردترین مارمالادها به خصوص در تهیه انواع شیرینی ها و کیک ها می باشد. اما مارمالاد چیست؟ در واقع نوعی فرآوری کنسروی می باشد که با میوه و شکر و ژلاتین تهیه می شود و در فرهنگ انگلیسی یا آمریکایی نوعی کنسرو اطلاق می شود. واژه مارمالاد اولین بار در سال ۱۴۸۰ میلادی به کشور انگلیس وارد شد اما اصل این واژه برای اسپانیا می باشد در زمان گذشته رومیان میوه را با عسل مخلوط می کردند و آن را تهیه می کردند اما کشور اسکاتلند تاریخچه طولانی در تهیه مارمالاد دارد شما می توانید در بین فیلینگ کیک های خود از این مارمالاد خوشمزه استفاده کنید فقط توجه داشته باشید از پرتقال های با کیفیت استفاده کنید تا خروجی کار نیز خوب شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه مارمالاد پرتقال خوشمزه و آسان با پودر ژلاتین برای کیک را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پرتقال۵۰۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
رنده پوست پرتقال۱ ق مربا خوری
پودر ژلاتین۱ ق مربا خوری

طرز تهیه مارمالاد پرتقال خوشمزه با پودر ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی پرتقال

ابتدا پرتقال ها را شسته و خشک کنید سپس با کمک چاقو پرتقال را پوست کنید و به اصطلاح فیله کنید باید پوست سفید رنگ پرتقال را کاملا جدا کنید زیرا باعث مزه ای تلخ می شود.

مرحله دوم: استراحت

فیله پرتقال را داخل قابلمه ریخته و شکر را لابه لا روی فیله ها بریزید و درب ظرف یا قابلمه را بسته و بمدت ۱ شب در یخچال قرار دهید تا مارمالاد آب بیندازد.

مرحله سوم: میکس کردن پرتقال

پرتقال را داخل غذاساز ریخته و یا با کمک گوشت کوب برقی خوب میکس کنید تا به صورت پوره دربیاد سپس پوره پرتقال را داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهارم: پخت مارمالاد پرتقال برای کیک و شیرینی

قابلمه را بر روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا مارمالاد پخته شود و شروع به جوشیدن کند در این حین حتما کف روی مارمالاد را گرفته تا رنگ آن شفاف و کدر نشود در ادامه ژلاتین را با مقداری آب باز کرده و به همراه پوست رنده شده پرتقال در ۵ دقیقه انتهایی پخت مارمالاد اضافه کنید و هم بزنید سپس حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا مارمالاد پرتقال سرد شود سپس داخل ظرف شیشه ای تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه مارمالاد پرتقال

  1. اگر پرتقال های شما ترش بود می توانید مقدار شکر را بیشتر کنید.
  2. افزودن ژلاتین باعث غلیظ شدن مارمالاد می شود.
  3. ظرفی که داخل آن را مارمالاد می ریزید باید تمیز و عاری از هر گونه چربی باشد.
  4. اگر دوست دارید مارمالاد شما پر رنگ تر باشد می توانید به دلخواه کمی رنگ خوراکی نارنجی یا زعفران دم کرده غلیظ نیز استفاده کنید.
  5. زمانی که پوست نارنجی پرتقال رنده می کنید دقت کنید قسمت سفید رنگ را رنده نزنید تا طعم تلخی به مارمالاد خود ندهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مارمالاد پرتقال خوشمزه و آسان با پودر ژلاتین برای کیک
5 (100%) 1 votes