طرز تهیه چلو گوشت با ماهیچه گوسفندی لذیذ و مجلسی به روش رستورانی

دستور پخت چلو گوشت با ماهیچه

طرز تهیه چلو گوشت با ماهیچه

 

چلو گوشت با ماهیچه یکی چلو های بسیار خوشمزه می باشد که با ماهیچه تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه ماهیچه گوسفندی را با چلو ساده و زرشک سرو کنید و یا می توانید کمی باقالی و شوید نیز به برنج اضافه کنید. چلو گوشت با ماهیچه یکی از چلو های بسیار مجلسی می باشد که برای مهمانی ها یک غذای بسیار خاص و خوشمزه می باشد. برای تهیه چلو گوشت با ماهیچه حتما باید زمان بیشتری برای پخت در نظر بگیرید تا ماهیچه شما حسابی پخته و پنبه ای شود. شما می توانید چلو گوشت با ماهیچه را به صورت ساده و زعفرانی سرو کنید و یا می توانید رب به سس اضافه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چلو گوشت با ماهیچه ساده بدون رب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چلو گوشت با ماهیچه ساده بدون رب

  • برنج ۲ پیمانه
  • ماهیچه ۲ عدد
  • پیاز ۴ عدد
  • زعفران غلیظ دم کرده ۱/۴ پیمانه
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • برگ بو ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • زرشک ۱ ق غذا خوری
  • آلو به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، زیره، تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه چلو گوشت با ماهیچه مجلسی و لذیذ با زعفران

مرحله اول: سرخ کردن ماهیجه

ابتدا باید برنج را بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. زعفران را با کمی قند بسابید و با یخ دم بگذارید تا خوشرنگ شود. داخل یک تابه کمی کره و روغن ریخته و کمی زعفران بریزید و ماهیچه را خوب سرخ کنید. همه اطراف ماهیچه را بچرخانید و سرخ کنید و روی آن مجدد کمی زعفران بریزید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید پیازها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. داخل یک قابلمه یک لایه پیاز و بریزید و ماهیچه های سرخ شده را روی پیاز ها قرار دهید و بعد سیر ها را پوست بگیرید و به صورت ریز شده یا درسته روی ماهیچه قرار دهید و بعد همه ادویه ها را اضافه کنید.

رحله سوم: پخت چلو گوشت با ماهیچه

در ادامه باید برگ بو چوب دارچین و کمی زعفران روی مواد بریزید و خیلی کم آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را بسته و با شعله کم بگذارید خوب مغز پخت و پنبه ای شود. بعد از ۲ ساعت پخت باید چوب دارچین و برگ بو ها را جدا کنید و بگذارید تا ماهیچه کاملا نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه چلو گوشت با ماهیچه

همان طور که ماهیچه در حال پخت است باید برنج را آماده کنید. برنج را روی حرارت قرار دهید و بعد از نرم شدن به صورت کته یا آبکش بگذارید تا پخته شود و بعد زرشک را با کمی کره و شکر تفت دهید و در انتها زمانی که ماهیچه پخته شد مجدد کمی زعفران و به دلخواه آلو خیس خورده اضافه کنید و با چلو زرشک تفت داده شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چلو گوشت با ماهیچه مجلسی و زعفرانی

  1. بهتر است آب را کم کم اضافه کنید تا ماهیچه با آب پیاز ها پخته شود.
  2. می توانید از ادویه های دلخواه خود استفاده کنید.
  3. سس باید غلیظ شده و باشد در کنار غذا سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه