برای سفر به کیش چه چیزهایی لازم است؟

برای سفر به کیش چه چیزهایی لازم است؟

پس از رسیدن به مقصد سفر، چمدان خود را می‌گشایید: «ای‌داد، نیست… آخر چطور ممکن است همراه آوردن چنین چیزی را فراموش کرده باشم؟» این صحنه تلخی است که اگر به‌اندازه کافی سفر کرده باشید، بی‌تردید تاکنون آن را تجربه کرده‌اید. گاهی استرس سفر چنان بر ما مستولی می‌گردد که قرار دادن برخی ملزومات در چمدان از یاد می‌رود؛ اتفاق ناخوشایندی که موجب می‌شود ناگزیر، وسایل بعضاً گرانی که در خانه داریم را مجدداً در مقصد سفر خریداری کنیم. چاره کار به نظر ساده است: تهیه فهرستی از ملزومات سفر پیش از خرید بلیط کیش. اما مقصدها، از نظر موقعیت مکانی و شرایط آب و هوایی با یکدیگر متفاوت‌اند و تهیه فهرستی سودمند و جامع منوط براین است که بدانید چه تجهیزاتی را برای سفر به چه مکانی باید همراه داشته باشید. این مسئله در مورد سفر به جزیره کیش که از شرایط اقلیمی کاملاً متفاوتی بهره برده است، بیش از مسافرت به سایر مناطق کشورمان صدق می‌کند و اهمیت آگاهی از ملزومات سفر به این جزیره چنان ضروری است که ما را برآن داشته تا در مطلبی جامع به پرسشی که در عنوان مطلب مطرح شده است، پاسخی کامل و راه‌گشا دهیم.

 

برای سفر به کیش برنامه ریزی کنید

پیش از آنکه بدانید برای سفر به کیش چه چیزهایی لازم است، نخست باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • هدف شما از خرید بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره دیدنی چیست؟
  • چه مدت قصد دارید در جزیره کیش اقامت کنید؟
  • هزینه سفر به جزیره کیش چقدر است؟
  • چه تفریحاتی را قصد دارید در جزیره کیش تجربه کنید؟
  • از چه جاهایی باید در سفر به کیش بازدید کنید؟

پاسخ برخی از این سؤالات را در راهنمای سفر به کیش سفرمارکت خواهید خواند و به برخی دیگر باید بر اساس بودجه سفر و محدودیت زمانی خود شخصاً پاسخ دهید. داشتن برنامه سفر به شما کمک می‌کند که زمان اقامت خود را در جزیره کیش مدیریت کنید و در سفری چندروزه نیز قادر باشید از شمار زیادی از جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی این منطقه پرطرفدار بازدید کنید. داشتن برنامه سفر همچنین شما را یاری می‌کند که با حذف وسایلی غیرضروری از چمدان خود، فضای کافی برای قرار دادن وسایلی را که حقیقتاً بدان نیاز پیدا می‌کنید، در اختیار داشته باشید.

 

در خرید چمدان دقت کنید

فرمول بسیار ساده است: طول مدت اقامت شما در جزیره کیش باید رابطه مستقیمی با اندازه چمدانی که می‌برید، داشته باشد. البته باید در نظر داشت که حمل چمدانی بزرگ واقعاً دشوار بوده و ممکن است دردسرهای زیادی، از دشواری جابجایی گرفته تا هزینه اضافه‌بار و غیره را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است تا می‌توانید سبک‌بار سفر کرده و چمدان کم‌وزنی را تهیه کنید که از موادی باکیفیت و دستگیره‌ای سفت و محکم ساخته شده باشد.

پوشاک مورد نیاز برای سفر به کیش

وسایلی که در سفر به کیش باید همراه داشته باشید

بسته به هدفی که از سفر به کیش در ذهن دارید و اینکه چه زمانی را برای تماشای این جزیره دل‌فریب و دیدنی برای سفر انتخاب کردید، وسایلی که در طول اقامت بدان نیاز خواهید داشت، متفاوت خواهد بود. در این مطلب این وسایل به چهار دسته مختلف: پوشاک، تجهیزات الکترونیکی، وسایل بهداشتی و وسایل تفریحی دسته‌بندی شده‌اند تا به‌خاطر سپردن آن‌ها برای شما ساده گردد.

 

پوشاک مورد نیاز برای سفر به کیش

همان‌طور که می‌دانید، انتخاب پوشاکی مناسب به این موضوع بستگی دارد که چه زمانی قصد دارید با شرکت در تور جزیره کیش به این مقصد دل‌انگیز و دوست‌داشتنی سفر کنید. اگر قرار است فصل بهار راهی کیش شوید، بخت با شما یار است، چراکه نه خبری از هوای شرجی و بارش‌های تند پاییزی است و نه بادهای شدید زمستانی، بهار در کیش فصل اعتدال است و نیازمند پوشاکی روشن و نازک. اما اگر فصل تابستان را برای مسافرت به جزیره کیش برگزیدید، بهتر است پوشاکی نخی و پنبه‌ای را با خود ببرید، این نوع پوشاک با داشتن منفذهایی ریز امکان جابجایی هوا را میسر می‌سازند و از تعریق شدید بدن جلوگیری می‌کنند.

همراه بردن عینک و کلاه آفتابی را نیز فراموش نکنید و برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی پوست بدنتان از تی‌شرت‌های آستین‌بلند، شلوار و دامن نخی گشاد استفاده کنید. آب‌وهوای کیش در فصل پاییز به سمت خنکی پیش می‌رود؛ روزهای پاییزی کیش گرم است و شب‌هایش سرد و افزایش رگبارهای تند و کوتاه در این فصل، همراه داشتن پوشاکی نظیر بارانی و سویشرت را ضروری می‌کند. میانگین دمای هوای کیش در فصل پاییز چیزی حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است که این دما در شب‌های پاییزی ممکن است تا ده درجه سانتی‌گراد کاهش یابد. برخلاف تصور برخی افراد، دمای کیش در فصل زمستان نیز بسیار معتدل بوده و برای گشت‌وگذار و بازدید از اماکن دیدنی این جزیره بسیار مناسب است. بنابراین اگر به زندگی در محیط گرم عادت ندارید، نیازی نیست چمدان خود را با پوشاکی نظیر پالتو و ژاکت پر کنید. در نظر داشته باشید که در فصل زمستان، امکان انجام تفریحات ساحلی به دلیل وزش‌ شدید بادهای زمستانی برای گردشگران وجود نخواهد داشت.

 

تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای سفر به کیش

به لطف کاربری چندمنظوره و امکانات فراوان گوشی‌های هوشمند، ضرورت همراه داشتن تجهیزات الکترونیکی مختلفی نظیر دوربین‌های عکاسی و پخش‌کننده‌های موسیقی قابل‌حمل تا حدود زیادی برطرف گردیده است. گوشی‌های هوشمند با تکیه‌بر توان بالقوه طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های کاربردی، کلیه نیازهای مسافران را در سفرها، از کرایه تاکسی و مسیریابی گرفته تا رزرو بلیط هواپیما و هتل مرتفع کرده‌‌ و به یگانه ابزار قابل‌اعتماد گردشگران در سفرهای خارجی و داخلی مبدل گشته‌اند. اما همان‌طور که می‌دانید، این گوشی‌ها در صورت استفاده مداوم، هر چند ساعت یک‌بار نیاز به شارژ باتری دارند؛ مشکلی که گردشگران را به جویندگان همیشگی پریزهای برق در اماکن مختلفی نظیر فرودگاه، رستوران، کافی‌شاپ، سینما، مراکز خرید و غیره مبدل ساخته است. البته باید گفت که این مشکل حل ناشدنی نیست، کافی است پاور بانکی به ظرفیت بیست هزار میلی‌آمپر را خریداری و در همه‌جا با خود حمل کنید. چنانچه اهل کتاب و مطالعه هستید و کتاب خواندن در گوشی‌های هوشمند برای چشمان شما آزاردهنده است، می‌توانید دستگاه کتاب‌خوانی مجهز به فناوری جوهر الکترونیکی برای خود تهیه کنید. کتاب‌خوان‌ها از نظر ظاهری تفاوتی با کاغذ ندارند و قادرند هزاران جلد کتاب را در فضای داخلی خود جای دهند.

 

وسایل بهداشتی مورد نیاز برای سفر به کیش

اگر قصد دارید در هتل اقامت کنید، نیازی نیست وسایلی نظیر شامپو، صابون، نخ دندان، حوله، مسواک، خمیردندان و سشوار را در چمدان خود انبار کنید، اما همراه بردن وسایلی نظیر ژیلت، محلول افترشیو، دهان شویه، ژل ضد تعریق، کرم ویتامینه، عطر و اودکلن ضرورت دارد و کیفیت اقامت شما را به میزان قابل‌توجهی بهبود خواهد بخشید. از دیگر وسایل بهداشتی ضروری در سفر به کیش، لوسیون ضد آفتاب رطوبت رسان است، چراکه قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید تابستان جزیره کیش در مدتی طولانی ممکن است پوست شما را به آفتاب‌سوختگی دچار کند.

وسایل بهداشتی مورد نیاز برای سفر به کیش

وسایل تفریحی مورد نیاز برای سفر به کیش

حوله، مایو، عینک آفتابی، بینی گیر و گوش‌گیر شنا، اسپری دفع‌کننده حشرات، دستمال‌گردن و کلاه حصیری از جمله وسایل ضروری هستند که برای تجربه شنا و تفریحات ساحلی در سواحل شگفت‌انگیز و خوش‌منظره جزیره کیش به وجودشان نیاز خواهید داشت. قدم زدن روی شن‌های ساحل بسیار لذت‌بخش است، اما اگر در فصل تابستان به کیش سفر کنید، ممکن است داغی شن‌های ساحل برای شما آزاردهنده گردد و اینجاست که ضرورت همراه داشتن دمپایی راحتی و صندل اهمیت پیدا می‌کند. گرچه خرید چنین تجهیزاتی هزینه زیادی را برای شما در پی نخواهد داشت، اما اگر چمدانتان فضای کافی دارد، بهتر است به‌جای صرف هزینه و وقت برای خرید آن‌ها، این وسایل را به همراه خود ببرید. اما اگر چمدان شما فضایی کافی برای حمل این وسایل ندارد، می‌توانید برخی از این وسایل یک‌بارمصرف و ارزان‌قیمت را از اماکن مناسبی نظیر مرکز خرید گلستان، مرکز خرید صدف یا بازارچه حافظ جزیره کیش خریداری کنید.