طرز تهیه آبگوشت به ساده و خوشمزه و مقوی با گوشت گوسفندی

طرز تهیه آبگوشت به

 

یکی دیگر از آبگوشت های سنتی ایرانی می باشد که از به در تهیه آن استفاده می شود. طعم و مزه به در این آبگوشت بسیار خوشمزه و دلچسب است. آبگوشت یکی از وعده های غذاهای ایرانی می باشد که حداقل یکبار طعم آن را چشیده اید و به دلیل راحتی در طبخ و مقوی بودن آبگوشت همیشه محبوب ایرانی ها بوده و در شهرهای مختلف در طعم و مزه های متفاوت تهیه می شود اما در تهیه هر نوع آبگوشتی گوشت یکی از اصلی ترین ارکان تهیه آن می باشد که بهتر است تازه باشد شما می توانید گوشت دلخواه به همراه کمی دنبه استفاده کنید. امروز در پارسی دی آبگوشت به با گوشت گوسفندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت گوسفندی با استخوان و قلم۵۰۰ گرم
نخود۱ پیمانه
لوبیا سفید۱/۲ پیمانه
به۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر لیموبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت به با گوشت گوسفندی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا نخود و لوبیا سفید را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن ها گرفته شود و همچنین راحت تر نیز پخته شود شما می توانید از لوبیا چیتی نیز به دلخواه استفاده کنید و یا یک خیار برش خرده روی حبوبات قرار دهید تا نفخ آن را بگیرد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید سپس گوشت را به همراه پیاز و کمی ادویه تفت دهید تا گوشت حسابی سرخ شود و بعد حبوبات را اضافه کنید و روی آن آب ریخته و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد و بگذارید تا با حرارت متوسط گوشت و حبوبات پخته شود.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه رب را با کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا خوش رنگ شود و بوی خامی رب گرفته شود سپس به آبگوشت به را اضافه کنید و هم بزنید اگر می خواهید لیموعمانی بجای پودر لیمو بریزید در این مرحله اضافه کنید دقت کنید لیموها را از قبل از وسط به دو نیم کنید و تخم آن را جدا کرده و کمی در آب ولرم قرار دهید تا تلخی لیموها گرفته شود سپس استفاده کنید.

مرحله چهارم: افزودن به و تهیه آبگوشت

در چند دقیقه انتهایی پخت سیب زمینی را خوب شسته و از وسط به دو نیم کنید و به آبگوشت اضافه کنید سپس در ۱۵ دقیقه مانده به پایان زمان پخت به را خوب بشورید و پوست بگیرید و به آبگوشت اضافه کنید و بگذارید تا مواد پخته شود در انتها نمک آبگوشت به را اندازه کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت آبگوشت به

  1. به باید در انتها اضافه شود زیرا خیلی زود پخته و له می شود.
  2. می توانید برای لعاب بیشتر از پودر گوجه فرنگی استفاده کنید.
  3. در انتها دنبه را از گوشت جدا کنید و داخل کاسه کوبیده و داخل آبگوشت به بریزید.
  4. می توانید آبگوشت به را داخل ظرف های سفالی ریخته و به مدت ۵ ساعت در دمای ۱۸۰ درجه در فر قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه