طرز تهیه قرابیه نسکافه ای خوش طعم و ساده با فر و بدون فر + ویدیو

طرز تهیه قرابیه نسکافه ای

 

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید برای شیرینی های نوروزی تهیه کنید. این شیرینی با کره تهیه می شود و بسیار مزه خوبی دارد و بافتی نرمی دارد و برای کسانی که مزه قهوه و نسکافه علاقه دارند مناسب است. همه مواد لازم به پیمانه گفته شده که به راحتی می توانید همه مواد را تهیه کنید. شما می توانید این شیرینی را با فر و بدون فر تهیه کنید. به دلخواه می توانید شکلات ذوب شده روی قرابیه بریزید و یا مواد شیرینی را داخل قیف ریخته و با ماسوره طرح دار به آن شکل دهید و یا در دست آن را گرد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه نسکافه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره۲۰۰ گرم
روغن مایع۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نسکافه فوری۲ ق غذا خوری
پودر قند۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱۰ گرم یا ۱ ق غذا خوری
آرد۴ پیمانه ( ۲ ق از آرد بردارید)

طرز تهیه قرابیه نسکافه ای خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا کره در دمای محیط نرم شود. همه مواد را اندازه کنید و برای اندازه گیری آرد بعد از اندازه کردن ۴ پیمانه ۲ ق غذا خوری از روی آن بردارید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز یک تابه دو طرفه را بردارید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه کره نرم شده را به همراه تخم مرغ و پودر قند و نسکافه فوری و روغن مایع داخل یک کاسه ریخته و با دست مواد را مخلوط کنید و اصلا نیازی به همزن برقی ندارید مواد را خوب با دست ترکیب کنید تا یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر قرابیه نسکافه ای

در ادامه باید مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. به طوری که اگر از مواد بردارید و در دست گلوله کنید اصلا ترک نداشته باشید. می توانید خمیر را برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید تا کمی خنک شود. اما برای شکل دادن به این شیرینی می توانید به چند روش عمل کنید. شما می توانید همانند فیلم انتهای پست آن ها را داخل قیف بریزید و با ماسوره شکل دهید و یا با دست گرد کنید و با چاقو روی آن طرح بزنید.

مرحله چهارم: پخت قرابیه نسکافه ای با فر و بدون فر

برای پخت شیرینی باید آن ها را داخل سینی فر و یا تابه دو طرفه قرار دهید و برای پخت با فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا شیرینی کمی پخته و تغییر رنگ دهد. برای پخت بدون فر نیز باید در تابه را بسته و روی شعله پخش کن به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. بعد از خنک شدن کامل شکلات ذوب شده روی آن ها بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قرابیه نسکافه ای + ویدیو آموزشی

  1. برای تهیه این شیرینی از نسکافه فوری استفاده کنید.
  2. می توانید بجای کره از مارگارین نیز استفاده کنید.
  3. برای تهیه این شیرینی نیازی به همزن ندارید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه