طرز تهیه قرابیه ارده نرم و لطیف با فر و بدون فر و همزن به روش خیلی ساده

دستور پخت قرابیه ارده

طرز تهیه قرابیه ارده

 

قرابیه ارده یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه بی نظیری دارد و به اصطلاح در دهان آب می شود و بافت بسیار نرمی دارد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه و سنتی را این بار با ارده تهیه کنید. در تهیه این شیرینی نیازی به فر یا همزن برقی ندارید و خیلی راحت یک خمیر نرم و لطیف تهیه می کنید که می توانید در فر دست ساز یا تابه دو طرفه تهیه کنید و یا در فر پخت کنید. شما می توانید قرابیه ارده را برای مهمانی ها و مراسمات مختلف تهیه کنید و روی آن را به دلخواه با کمی پودر پسته تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه ارده با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قرابیه ارده

  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • ارده ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • آرد ۳ الی ۴ پیمانه
  • پودر پسته برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه قرابیه ارده نرم و خوشمزه به روشی ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا داخل یک کاسه ارده و روغن و بیکینگ پودر و پودر قند را باهم بریزید و خوب مخلوط کنید و تا صاف یکدست شود. نیاز به استفاده از همزن برقی نیست و با قاشق خوب مواد را هم بزنید تا گلوله های پودر قند داخل مواد باز شود. اگر نیاز بود پودر قند را الک کنید.

مرحله دوم: افزودن آرد

حالا باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیف شود و به دست نچسبد، دقت کنید میزان آرد تقریبی می باشد زیرا آب خور آرد ها باهم متفاوت است و شما باید کم کم این آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. سپس خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار داده تا خنک و کمی خودش را بگیرد.

مرحله سوم: پخت قرابیه ارده

حالا مواد را از یخچال خراج کنید و با دست گرد کنید و یا به کمک اسکوپ بستنی مواد را گرد کنید و روی یک سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید و به دلخواه کمی پودر پسته بریزید و در طبقه وسط فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و بعد از صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد جدا کنید. برای پخت بدون فر در تابه دو طرفه باید داخل تابه کاغذ روغنی انداخته و از قبل تابه و شعله پخش کن را گرم کنید و شیرینی ها را داخل تابه قرار دهید و واشر نارنجی تابه را خارج کنید و روی شعله پخش کن برای ۲۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قرابیه ارده خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

  1. خمیر را نباید زیاد ورز دهید وگرنه به روغن افتاده و بعد از پخت سفت می شود.
  2. کاغذ روغنی یا سینی را زیاد چرب نکنید.
  3. از بیکینگ پودر زیاد استفاده نکنید.
  4. فر و یا تابه را حتما باید از قبل گرم کنید.
  5. اگر شیرینی را داغ از روی سینی جدا کنید پودر می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه