طرز تهیه قرابیه فندق شیک و ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت قرابیه فندق

طرز تهیه قرابیه فندق

 

قرابیه فندق یکی از انواع شیرینی بسیار خوشمزه و راحت می باشد که می توانید برای مناسب های مختلف این شیرینی را تهیه کنید. قرابیه یکی از شیرینی های اصیل ما ایرانی ها می باشد که با مغزیجات مختلفی تهیه می شود و استفاده از فندق در این شیرینی طعم و مزه آن را دو برابر می کند. شما می توانید قرابیه فندق را به همراه یک لیوان چای یا قهوه در خانه تهیه کنید و از خوردن یک شیرینی اصیل ایرانی لذت ببرید. قرابیه فندق بافت بسیار نرمی دارد زیرا از پودر قند برای تهیه آن استفاده می شود که اگر در دسترس ندارید می توانید از شکر آسیاب شده نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه فندق را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قرابیه فندق

  • آرد ۱ پیمانه سر پر
  • روغن مایع ۱ پیمانه معادل ۱۲۰ گرم
  • پودر قند ۱۰۰ گرم معادل ۱ پبمانه
  • نشاسته ذرت ۸۰ گرم معادل ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۵ گرم یا ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱۰ گرم معادل ۱ ق غذا چای خوری
  • فندق بو داده ۳ ق غذا خوری + مقداری برای تزیین

طرز تهیه قرابیه فندق خوشمزه و ساده برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی یا ترازو مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و الک کنید تا سبک شود. سفیده یکی از تخم مرغ ها را جدا کنید و کنار بگذارید یعنی برای تهیه خمیر یک تخم مرغ کامل به همراه یک زرده لازم است. فندق را در کمی تابه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و یا می توانید به صورت آماده تهیه کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ کامل را به همراه زرده و پودر قند و نشاسته ذرت و وانیل داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی با دستی بزنید تا مواد یکدست شود و در ادامه روغن مایع و فندق را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر قرابیه

در ادامه مخلوط آرد تهیه شده را روی مواد الک کنید و کم کم با کمک نوک انگشت شروع به جمع کردن خمیر کنید. دقت کنید اصلا نباید خمیر را ورز دهید و بهتر است برای تهیه خمیر از غذاساز استفاده کنید تا خمیر ارتباط کمتری با دست داشته باشد.

مرحله چهارم: پخت قرابیه فندق

در ادامه از مواد قرابیه فندق به اندازه گردو بردارید و داحل سفیده ی که در مرحله اول جدا کردید بزنید و بعد داخل کمی فندق بزنید و داخل سینی فر از قبل کاغذ روغنی انداخته بگذارید. سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. می توانید قرابیه را داخل یک تابه دو طرفه یا فر دست ساز برای ۱۰ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا قرابیه پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قرابیه فندق با فر و بدون فر شیک و ساده

  1. برای فرهای برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. بیش از حد ورز دادن خمیر باعث سفت شدن و روغن انداختن خمیر می شود.
  3. قرابیه ها را با فاصله از هم قرار دهید زیرا بعد از پخت پهن می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه